کد خبر: ۴۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
در سالجاری برای روز عرفه (سه شنبه) از ساعت 11 تا 19 به ازای هر ساعت 70000 ریال (هفت هزار تومان) و برای روز عید سعید قربان (چهارشنبه) از ساعت 5 صبح تا 15 به ازای هر ساعت 90000 ریال (نه هزار تومان) در نظر گرفته شده است / علیرغم حضور دامپزشکان در مصادر مختلف سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران بعنوان متولی این مراکز اینچنین اجحاف در حق دامپزشکان صورت می‎پذیرد و نهادی هم دم برنمی‎آورد! ...
imagesCAA1I6I8

حکیم مهر -  چند سال است که در رسمی پسندیده سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با دایر کردن مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در روز عرفه و روز عید سعید قربان به ارائه خدمت مشغول است.

در این میان یکی از ارکان مهم و مؤثر در ارائه خدمات ، دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی هستند که با حضور در این مراکز به تضمین و تأمین بهداشت دام و گوشت مبادرت می‎‌ورزند تا مردم با خیالی آسوده دام و گوشت قربانی را از این مراکز تهیه نمایند.

امسال دامپزشکان با زحمتی مضاعف نسبت به سال گذشته روبرو شده‌اند و در حالی که سال گذشته به رسم پیشین تنها یک روز به جلسه توجیهی می‌رفتند و ضمن دریافت لباس کار ، قراردادی هم امضاء می‌کردند ، این بار امضاء قراردادی در سه نسخه که البته هیچیک از آن تحویل دامپزشکان نمی‌شد را در یک روز و شرکت در جلسه توجیهی را هم در یک روز دیگر (22 و 23 آبان) انجام می‎دهند و معلوم نیست چرا باید بی‌جهت وقت دامپزشکان اینگونه هدر رود؟!

اما نکته عجیب‎ و البته قابل تأمل مفاد قرارداد است. در قرارداد امسال برخلاف سال گذشته که جای دستمزد خالی بود کاملاً بصورت شفاف از ابتدا این دستمزد ذکر شده که بجای خود عملی پسندیده است.

در سالجاری برای روز عرفه (سه شنبه) از ساعت 11 تا 19 به ازای هر ساعت 70000 ریال (هفت هزار تومان) و برای روز عید سعید قربان (چهارشنبه) از ساعت 5 صبح تا 15 به ازای هر ساعت 90000 ریال (نه هزار تومان) در نظر گرفته شده است.

از تأخیر در پرداخت این مبلغ که امری معمول است که بگذریم لازم است نگاهی عمیق‌تر به میزان دستمزد دامپزشک بیندازیم.

اول آنکه دامپزشکان مانند سایر رده‎های دامپزشکی (کارشناس و کاردان) دستمزد می‌گیرند و این در حالی است که کار آنان کاملاً با هم متفاوت است و عجیب است که این نحو محاسبه چگونه انجام شده است.

دوم اینکه یک دامپزشک تنها در یکی از دو روز حضور در محل کار ممکن است صدها دام را ویزیت و معاینه کند که قاعدتاً دستمزد درنظر گرفته شده در طول یک ساعت معادل ویزیت یک یا دو رأس دام است و این در حالی است که در طول یک ساعت بخصوص در روز عید سعید قربان بعضاً تعداد بسیار زیادی دام توسط یک دامپزشک معاینه می‎شود.

نکته مهم آنکه علیرغم حضور دامپزشکان در مصادر مختلف سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران بعنوان متولی این مراکز اینچنین اجحاف در حق دامپزشکان صورت می‎پذیرد و نهادی هم دم برنمی‎آورد!

گفتنی است دکتر حسین جعفری (معاون سابق سازمان دامپزشکی کشور) معاونت تضمین کیفیت سازمان میادین میوه ‎و تره‎بار شهرداری و دکتر علی عفتی مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان را بعهده دارند و هر دو دامپزشک می‎باشند و تعداد قابل توجه دیگری از دامپزشکان هم در این سازمان مشغول انجام وظیفه هستند.

به نظر می‎رسد اینچنین محاسبه دستمزد با شأن دامپزشکان در تضاد است و واکنش نهادهای مرتبط با دفاع از حقوق دامپزشکان را می‎طلبد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
0
باز خوبه چیزی دریافت میکنند در شهرستانها که دامپزشکان دولتی از صبح تا عصر گشت میزنند ولی چیزی دریافت نمیکنند گاهی هم اگر گوسفند مریضی یافتند با درگیری باید ان گوسفند را که به قیمت گزاف خریداری شده ضبط کنند
نظر شما
ادامه