کد خبر: ۴۰۸۶۴
 

مراسم گرامیداشت روز زن در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و با حضور کارکنان این اداره برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در ابتدای این مراسم «حجت الاسلام پرویز پور» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: این روز فرصتی است که همه ما خود را ارزیابی کنیم و ببینیم تا چه اندازه از بانوی بزرگ اسلام در زندگی خود الگو گرفتیم و به ایشان نزدیک شدیم .

وی با اشاره به آیات و روایات متعددی که درباره لزوم الگوپذیری از زندگی حضرت فاطمه (س) وجود دارد، خاطرنشان کرد: این الگو پذیری بر همه از زن و مردم واجب است .

حجت الاسلام و المسلمین پرویزی پور خاطرنشان کرد: در روایات تاکید شده تا افراد برای اینکه به بهشت نزدیک شوند به سیره و شخصیت حضرت زهرا (س) تاسی بجویند .

وی معتقد است اگر از زندگی ایشان فاصله بگیریم معنویت از ما دور خواهد شد و مانند آنچه که در جوامع غربی رخ داده دچار آسیب می شویم .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از همین روز امروز در بسیاری از کشورهای دنیا یک روز به عنوان روز زن انتخاب شده تا فاصله ای که بین اعضای خانواده در این کشورها ایجاد شده در این یک روز کمتر شود .

وی اشاره ای هم به تقویت جایگاه زن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و افزود: شاهد آن هستیم که نگاه به زن کاملا در کشور تغییر کرده است و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان حضور بیشتری در جامعه دارند .

پرویزی پور تاکید کرد: امروز حضور زنان در نقش های مدیریتی به بیش از 30 درصد رسیده که نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد صد درصدی داشته است .

در ادامه، «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز ضمن تبریک روز زن و گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از جایگاه ویژه زنان هم در خانواده و هم امور اجتماعی یاد کرد و گفت: امروزه  بانوان ما علاوه بر همسرداری و تربیت نسل های آینده نقش به سزا و تاثیر گذاری در فعالیت های اجتماعی بر عهده دارند .

وی ادامه داد: از سوی دیگر نقش زنان در خارج از منزل و کمک به اقتصاد و معیشت خانوار نیز پررنگ تر از پیش شده است .

دکتر پرور با اشاره به اینکه بانوان شاغل در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پست های اداری، مالی و فنی مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: ماهیت کار دامپزشکی فنی و صحرایی است که بسیار سخت و طاقت فرسا  می باشد؛ با این وجود زنان به دلیل حساسیت و دلسوزی بالایی که دارند به خوبی این مسئولیت ها را انجان داده اند که این مهم  بیانگر انگیزه بالا و حس مسئولیت پذیری آنان است و انتظار می رود در آینده مسئولیت بیشتری به بانوان واگذار شود.

وی در ادامه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به استفاده از پتانسیل جوانان و خصوصا زنان در مسئولیت های اداری یاد کرد و گفت: با ادامه این روند نقش زنان در تصدی پست های مدیریتی دامپزشکی بیش از پیش پر رنگ تر خواهد شد .

در پایان مراسم از زحمات بانوان شاغل در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اهداء لوح سپاس و شاخه گل قدردانی به عمل آمد.

 
 
نظر شما
ادامه