کد خبر: ۴۰۲۷

حکیم مهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از انجام اقدامات لازم برای انتقال گوزن زرد ایرانی از میانکتل به ارسنجان خبر داد. 
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: یکی از گونه‌های حیات وحش که از نظر فضای زیستی مشکل دارد گوزن زرد ایرانی است.

وی عنوان کرد: گوزن زرد ایرانی در استان فارس فقط در منطقه میانکتل نگهداری می‌شود که در این منطقه نیز مساحت عرصه کم است. از این‌رو بنا داریم عرصه را تا 400 هکتار توسعه دهیم و همزمان در نظر داریم این‌گونه را به منطقه‌ای در ارسنجان نیز انتقال دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان این که عرصه‌ای که در ارسنجان قرار دارد در اختیار منابع طبیعی است و باید در این رابطه با این ارگان هماهنگی صورت گیرد، افزود: در ارسنجان مکان بسیار مناسبی در نظر گرفته شده و منتظر هستیم که این عرصه به محیط زیست واگذار شود تا بتوانیم با منابع طبیعی کار مشترکی انجام دهیم تا ضمن صیانت از جنگل منطقه، توسعه زیستگاه گوزن زرد نیز صورت گیرد.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به این‌که در استان فارس بیش از 60 راس گوزن زرد وجود دارد، گفت: احیای این تعداد تا حدودی مناسب است اما اگر سریع اقدام نشود و فضای زیستی لازم را آماده نکنیم، آسیب جدی خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: اگر منابع طبیعی زودتر جواب دهد و در این خصوص تفاهم‌های لازم در چارچوب مقررات منابع طبیعی صورت گیرد، امیدواریم تا پایان سال انتقال صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به این‌که فضایی که در ارسنجان در نظر گرفته شده در فاز اول 400 هکتار است، افزود: این منطقه از لحاظ مکان‌یابی بسیار مورد دقت قرار گرفته و چندین بار تیم‌های مختلفی از منطقه بازدید کرده‌اند.

ابراهیمی کارنامی خاطرنشان کرد: این عرصه آمادگی پذیرش زیستگاه گوزن زرد را خواهد داشت و حتی به نظر می‌رسد برای تعدادی محدود که بخواهیم به این منطقه انتقال دهیم نیازی به توزیع علوفه دستی نباشد.

نظر شما
ادامه