کد خبر: ۴۰۰۳۷



تحقیقات برای بهبود سلامت و سودمندی حیوانات مزرعه در آب و هوای گرمسیری، اختصاص بودجه ای ۴میلیون پوندی برای دولت انگلیس به همراه داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، قرار است این مبلغ توسط دپارتمان توسعه بین المللی (DFID) سرمایه گذاری شود. این خبر را «پنی موردانت»، دبیر این دپارتمان، در طی بازدید از دانشگاه ادینبورگ اعلام کرد.

این سرمایه گذاری به دانشمندان کشورهای اسکاتلند، آفریقا، استرالیا و ایالات متحده آمریکا کمک می‌کند تا از عهده چالش‌هایی که پرورش‌دهندگان دام در کشورهای جنوب صحرای آفریقا با آن مواجه هستند، برآیند.

این سرمایه‌گذاری از تحقیقی که در مرکز ژنتیک و بهداشت دام مناطق گرمسیری انجام می‌شود و یک سرمایه گذاری مشترک بین موسسه رزلین دانشگاه ادینبورگ، کالج روستایی اسکاتلند (SRUC) و موسسه تحقیقات بین المللی دام (ILRI) است، حمایت می‌کند. این در حالی است که موسسه تحقیقات بین‌المللی دام دارای امکانات تحقیقاتی وسیعی در کنیا و اتیوپی است.

تحقیق این مرکز با هدف بهبود سودمندی نژادهای دامی در دسترس پرورش دهندگان آفریقا و افزایش مقاومت در برابر بیماری است.

در این مرکز دانشمندانی از کشورهای انگلستان، آفریقا، استرالیا و ایالات متحده حضور دارند که عمدتا در دو مرکز بزرگ در ادینبورگ و نایروبی فعالیت می کنند. تحقیقات صورت گرفته در این مرکز شامل پنج رشته تحقیقاتی با تمرکز بر ژنومیک لبنیات، ژنومیک مرغ، ژنتیک سلامت، فن آوری های جدید پرورش و مدیریت داده ها می‌شود.

پروفسور آپولینیر جیکنگ مدیر مرکز ژنتیک و بهداشت دام گرمسیری در این باره می‌گوید: پشتیبانی بیشتر از DFID واقعا مورد تحسین قرار می‌گیرد و در واقع اضافه کردن منابع CTLGH است که به شدت توانایی ما را برای حمایت از کار در حال انجام و جذب دیگر دانشمندان برجسته و متعهد برای مقابله با پرورش دام گرمسیری و توسعه پایدار افزایش می دهد.

پروفسور النور رایلی مدیر موسسه رزلین در دانشگاه ادینبورگ، گفت: پرورش دام مسیری برای خروج از فقر در بسیاری از نقاط جهان ارائه می‌دهد. همچنین می تواند به تامین تغذیه پروتئینی کودکان کمک کند که برای رشد کودک و سلامت مادام‌العمر اهمیت دارد.

تقریبا ۹۰۰ میلیون نفر برای معاش خود به دام وابسته هستند و از دست دادن حیوانات از طریق بیماری، زندگی مردم را تخریب می‌کند.

پروفسور وین پول، مدیر کل ارشد SRUC، گفت: خوشحال هستیم که شریک بنیانگذاران این مرکز مهم باشیم. ارزش افزوده این مشارکت منجر به برنامه رشد کارآمدتر و منعطف در برابر آب و هوا برای مناطق جنوب صحرای آفریقا خواهد شد.

ILRI در راستای بهبود ایمنی خوراک و کاهش فقر در کشورهای در حال توسعه از طریق تحقیقات برای استفاده بهتر و پایدارتر دام‌ها تلاش می‌کند.ILRI عضو گروه مشاوره تحقیقات کشاورزی بین المللی (CGIAR) ، یک مشارکت جهانی از ۱۵ مرکز با شرکایی برای آینده‌ای با خوراک ایمن است.

دکتر جیمی اسمیت، مدیر کل ILRI، گفت: «CTLGH ترکیبی نوآورانه از ژنتیک دام و تخصص‌های بهداشتی را در کنار هم جمع می‌کند که در خط مقدم تاثیر علم روی توسعه کار می‌کند. این سرمایه گذاری مهم از دولت انگلیس، ارتباط بین محققان انگلیس و آفریقا را به سود میلیون‌ها نفر و توسعه دام پایدار تقویت خواهد کرد.


نظر شما
ادامه