کد خبر: ۳۹۸۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«عبدالله حاتمیان» افزود: در آن بخش‌هایی که تداخل وظیفه وجود دارد و کار ناقص انجام می‌گیرد، نمی‌گوییم که وزیر بی‌تقصیر است، بلکه یکی از چندین مقصر است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: «از نظر بنده عملکرد مهندس حجتی اگر عالی نباشد، خوب است. بنده دلایلی فنی و مستند در این زمینه دارم و بدون اینکه بخواهم تعصبی به خرج داده باشم،‌ این را می‌گویم.»

 «عبدالله حاتمیان» ضمن اشاره به سابقه ۲۰ ساله فعالیت خود به‌عنوان یکی از نیروهای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: «همین سابقه فعالیت باعث شده که شناختی جامع از فعالیت‌های این وزارتخانه در گذشته و اینکه کجا بودیم، چه مسیری را طی کردیم و به کجا رسیده‌ایم، داشته باشم و نقاط ضعفی را هم که تیر و ترکش آن به وزیر می‌خورد می‌شناسم.»

وی در توضیح یکی از نقاط ضعف عملکرد وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: «ما همواره از وزارتخانه جهاد کشاورزی تکالیف زیادی می‌خواهیم در حالی که اختیار کافی به آن نداده‌ایم. بیشترین مساله‌ای که به عملکرد وزیر آسیب می‌زند، وضعیت تنظیم بازار است. در فرایند تنظیم بازار، اختیارات در دست شورای عالی تنظیم بازار است که آقای شریعتمدار دبیر آن است. در واقع وزیر جهاد کشاورزی در آنجا هیچ‌کاره است و تنها یک رای از چندین رای را در اختیار دارد.»

حاتمیان تصریح کرد: «ما باید در زمینه قیمت برنج، گوشت، تخم مرغ و ملزومات شب عید، اختیارات کامل به شخص وزیر بدهیم و وضعیت را به شکلی تغییر دهیم که وزیر بتواند از مزرعه تا سفره را ساماندهی کند. اما در وضعیت فعلی از ایشان مسئولیت می‌خواهیم و از سوی دیگر هیچ اختیاری به او نمی‌دهیم. به عنوان مثال وزیر ۴ ماه پیش قیمت تضمینی خرید گندم را به شورای عالی اقتصاد معرفی کرده است. این همه مدت گذشته و شورای عالی اقتصاد هنوز قیمت تضمینی گندم و سایر محصولاتی که قرار است تضمینی خریداری شود را تایید نکرده است.»

وی ادامه داد: «به این ترتیب سردرگمی‌های کشاورز نیز به گردن وزیر جهاد کشاورزی می‌افتد در حالی که شخص دیگری مقصر اصلی است.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقاط قوت عملکرد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: «هر خدمتی را که از صفر تا صد در حوزه جهاد کشاورزی بوده است، مهندس حجتی در حد اعلا کار کرده است. به عنوان مثال در بحث خودکفایی در تولید گندم به جایی رسیده‌ایم که ایران در سایر موارد هم به تنهایی می‌تواند غذای ۱۰ تا ۲۰ کشور را تامین کند. جهاد کشاورزی در حد اعلی با کارشناسان خوب در حوزه‌های مختلف کار کرده و هر آنچه مربوط به خدمت نرخ بهره بانکی است و به کشاورزان آسیب می‌رساند، هیچ ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد. همچنین آن قسمت هم که مربوط به واردات بدون اذن وزارت جهاد کشاورزی است، به وزیر ارتباطی ندارد. در نهایت آن بخشی هم که مربوط به صنایع وابسته به کشاورزی است، وزارت جهاد کشاورزی در آن هیچ نقشی ندارد.»

وی ادامه داد: «در آن بخش‌هایی که تداخل وظیفه وجود دارد و کار ناقص انجام می‌گیرد، نمی‌گوییم که وزیر بی‌تقصیر است، بلکه یکی از چندین مقصر است.»

حاتمیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توجه زیادی به سازمان دامپزشکی می‌کند، خاطرنشان کرد: «اما موضوع خیلی وسیع و زنجیره‌وار است؛ مثلا در آن بخش‌هایی از بودجه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که گیر وجود داشت، به حوزه آقای نوبخت می‌رسید. آنجا که می‌خواستند پول بدهند که سازمان واکسن بخرد و طیور درگیر را معدوم سازد، باز هم خارج از اختیارات وزارت جهاد کشاورزی می‌شد و به حوزه‌هایی می‌رفت که مرز مشترک با سایر جاها داشت.»

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
1
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
باز هم از شفاف سازی نماینده محترم کمال تشکر را داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
آقای نماینده خوبه شما نماینده مردمید نه نماینده وزیر چون کشاورزان ودامداران مرغداران پدرشون درآمده وجهادکشاورزی واقعا جهادی درراستای برچیدن کشاورزی ودام وطیورکشور بسیج شده است وجها دکرده است تا نابودی هم راهی نمانده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
با سلام شما به این حرفها میگویید شفاف سازی..........
مقصر اصلی وزیر جهاد وشرکت پشتیبانی امور دام است که تشکیل شده از اعضای جهاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
این وزیر برای شما چیزی نیست برای ما خیلی چیزه.یاد اون لطیفه افتادم که میگفت: .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
مقصر اصلی مشکلات دامپزشکی خود نمایندگان عزیزهستن که اهمیتی برای این بخش ائل نیستن
قوانین سازمان روبروزکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
یک روز از وزیر دفاع میکنه یک روز هم دنبال استیضاح است
نظر شما
ادامه