کد خبر: ۳۹۴۰۴



بر اساس نتایج تحقیقات بعمل آمده توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا، هیچگونه مدرکی دال بر آلودگی پرندگان وحشی و جوندگان در مناطق درگیر یافت نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در این مطالعه تیمی از محققین دامپزشک پرندگان وحشی و جوندگان اطراف مناطق درگیر با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ایالات متحده به منظور بررسی احتمال حمل و شیوع ویروس عامل این بیماری توسط آنها، مورد آزمایش قرار دادند.

این تحقیقات در حالی صورت پذیرفت که محققین بر این باور بودند که ویروس های آنفلوآنزای نوع A به صورت طبیعی در جمعیت‌های پرندگان آبزی وجود داشته و تحت شرایطی خاص می توانند به طیور پرورشی منتقل شوند .

در این مطالعه بیش از 450 گونه مختلف جوندگان و پرندگان وحشی در اطراف تالاب‌ها و تاسیسات نزدیک مراکز پرورش طیور مورد بررسی به منظور شناسایی تیپ A ویروس آنفلوآنزای پرندگان قرار گرفتند. نکته جالب توجه آن بود که بر اساس آزمایشات دقیق ژنتیکی صورت پذیرفته هیچ نشانی از ردپای این ویروس در موجودات یاد شده یافت نشد .

با توجه به نتایج به دست آمده در این مطالعه غافلگیر کننده، محققین بر این باورند که بعید به نظر می رسد تا در شیوع آنفلوآنزای پرندگان در ایالات متحده، پرندگان کوچک و جوندگان نقش واسط را در درگیری مزارع پرورش ایفا کرده باشند .

اپیدمی سال 2015 آنفلوآنزای پرندگان در ایالات متحده منجر به نابودی بیش از 30 میلیون قطعه انواع طیور پرورشی شد و بیش از یک میلیارد دلار زیان مالی را به صنعت طیور این کشور تحمیل کرد .

نتایج کامل این مطالعه در نشریه Peer منتشر شده است.


 

نظر شما
ادامه