کد خبر: ۳۷۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس نظام دامپزشکی استان قم اهتمام ویژه نظام دامپزشکی در خصوص دستیابی فارغ التحصیلان به شغل مناسب را برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: در این خصوص برنامه‌ای مدونی صورت گرفته است و هم اکنون استان قم تنها استانی است که دامپزشک بیکار ندارد.

دکتر مسعود عربشاهی در همایش روز ملی دامپزشکی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه استان قم یکی از قطب‌های دامپروری کشور است افزود: در طی این سال‌ها تلاش‌های فراوانی از سوی دامداران و مسئولین برای تولید دام و هم‌چنین محصولات جانبی آن صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در بین نشخوار کنندگان بزرگ عنوان کرد: این بیماری ضایعات بسیاری را برای کشور بوجود آورد و پیش بینی می شد تا دو سال آینده نیز این بیماری هم‌چنان در کشور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: استان قم نیز از آفات آن بیماری مصون اما خوشبختانه با تلاش دامپزشکان و مسئولان استان خسارت‌های وارده در این زمینه به حداقل رسید.

عربشاهی اظهار داشت: برآورد اولیه متخصصان این بود که این بیماری خسارتی بیش از 50 درصد خواهد داشت اما با مراقبت‌ها و درمان‌های به موقعی که از دام‌ها صورت گرفت تنها 10 درصد از دام استان از بین رفتند.

رییس نظام دام پزشکی استان قم توسعه دام و محصولات بدست آمده از آن را مرتبط با ارایه یک برنامه ریزی مدون در حوزه‌های مراقبت و معاینه برای دام‌ها دانست و افزود: برای جلوگیری از پیدایش هر گونه خسارت و بیماری به خاطر بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، باید مراقبت درمانی دام‌ها به دقت انجام شود.

وی افزود: از دامپزشکان می‌خواهیم تا مقررات سازمان دامپزشکی را رعایت کنند و به قرنطینه‌های دامپزشکی احترام بگذارند و منافع شخصی را بر منافع جامعه ترجیح ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های سازمان نظام دامپزشکی استان قم اشاره کرد و عنوان داشت: اولویت‌های برنامه نظام دامپزشکی استان ارتقا سطح علمی اعضا می‌باشد که این امر با برپایی سمینارها ، کنگره‌ها و هم‌چنین کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.

عربشاهی در ادامه با اشاره به خصوصی سازی در زمینه دامپزشکی عنوان کرد: در آینده صدور پروانه‌ها به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار می‌شود که در این راستا آمادگی‌های خود را اعلام کرده‌ایم و مقدمات و تدارک کار برای اجرایی شدن آن فراهم شده است.

در ادامه این مراسم از چند تن از دامپزشکان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
با سلام خوشحالم ..............
اقا چرا ............... من بیکارم قمی هستم کو کار
واقعا این خبر در قسمت طنز میذاشتید بهتر بود تا اینجا
البته احتمالا تعریف بیکاری و کار از نظر ایشون متفاوته
از مسولین فنی
|
-
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
کار هست ولی نه با جایگاه مناسب وحقوق مکفی. اما انصافا بهتر از استانهای دیگه است /دست دکتر سرکشیک درد نکنه
نظر شما
ادامه