کد خبر: ۳۷۳۹

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور چهاردهم مهر ماه به مناسبت روز دامپزشکی با حضور در استودیوی برنامه زنده تلویزیونی صبحگاهی شبکه خبر سیما فرارسیدن این روز را به عموم دامپزشکان تبریک گفت.

دکتر سید محسن دستور در این برنامه با اشاره به سرمایه‏گذاری عظیم صورت گرفته در بخش دام و طیور در کشورمان، حفظ این سرمایه را وظیفه دامپزشکان دانست و از نقش آنان در تأمین سلامت مردم از طریق تأمین و نظارت بر بهداشت مواد غذایی سخن گفت.

وی همچنین در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره واژه "دام" گفت : در قانون سازمان دامپزشکی کشور دام به همه حیوانات اهلی اعم از آبزیان، حیوانات نشخوارکننده، طیور ، زنبور عسل و حشرات مفید اطلاق می‎شود و دامپزشکی به این سبب گستره بسیار وسیعی دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین درباره موضوع واردات گوشت به کشورمان هم گفت : علاوه بر ملاحظات و نظارتی که از حیث ذبح شرعی صورت می‏گیرد که ناظرین ذبح شرعی در این زمینه فعالیت دارند ، دامپزشکان هم در تأمین بهداشت گوشت از هنگام ذبح تا آخرین مرحله واردات و عرضه نقش مهم خود را ایفا می‎کنند.

وی در ادامه تأکید کرد : دامپزشکی رشته‏ای متنوع بوده و تخصص‎های مختلفی را در برمی‎گیرد و تقریباً دامپزشکان همان مسئولیت پزشکان در حوزه بهداشت انسان را در حوزه دامی انجام می‎دهند که شامل پیشگیری و درمان است و علاوه بر آن بطور غیرمستقیم از طریق نظارت بر بهداشت فرآورده‎های خام دامی در زمینه بهداشت عمومی جامعه هم مسئولیت دارند.

دکتر دستور در بخش دیگری از این برنامه تأکید کرد : با اینکه دامپزشکی در کشورمان برای مردم چندان شناخته شده نیست با این حال در سالهای اخیر اقبال بیشتری نسبت به این حرفه و رشته صورت گرفته و میزان ورودی دانشکده‏های دامپزشکی هم اکنون نیاز ما را بخوبی تأمین می‎کند.

وی در پایان گفت : هر چند مانند سایر رشته‏ها در زمینه دامپزشکی هم مازاد نیرو وجود دارد اما این عدد در مقایسه با رشته‏های دیگر کمتر است!

 

نظر شما
ادامه