کد خبر: ۳۷۲۳

حکیم مهر - از آنجایی که بخشی از نظارت بر کار واحدهای دامی و فرآورده های آن توسط وزارت بهداشت و بخشی دیگر توسط سازمان دامپزشکی انجام می شود، این زنجیره نمی تواند توسط دو ارگان کامل باشد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که بخشی از اقدامات مربوط به شیر توسط وزارت بهداشت و بخش دیگر توسط دامپزشکی نظارت می شود، این نظارتها بهتر است که توسط یک ارگان از تولید تا مصرف هدایت شود تا شاهد زنجیره کامل نظارتی باشیم.

دکتر جهانپیما با اعلام اینکه کار دو ارگان در برخی از موارد باعث غفلت می شود، افزود: در کل دنیا مواد و فرآورده های خام دامی تحت نظارت سازمان دامپزشکی انجام می شود. اما در کشور ما لازم است بازبینی کلی در این باره انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی در کارخانه های شیر حضور ندارند. چون این کارخانه ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت می شود.

جهانپیما با اعلام 24 مرکز جمع آوری شیر در استان تهران ادامه داد: به دلیل طولانی بودن مراحل آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری چون بروسلوز در شیر آلوده، این آزمایشها توسط وزارت بهداشت انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: البته با استفاده از روشهای پاستوریزاسیون استفاده می شود.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران در پایان یادآور شد: لازم است در کار کارخانه ها و محصولات پروتئینی بازبینی کلی شود و کار تمامی مراحل نظارت به یک سازمان سپرده شود تا بدین ترتیب امنیت غذایی و بهداشت محصولات لبنی حفظ شود.


 خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه