کد خبر: ۳۷۰۱

حکیم مهر - مطالعه جدید نشان می‌دهد: مصرف مرغ یا پرندگان به صورت کباب یا پختن از اصلی‌ترین موارد مسمومیت‌های غذایی به شمار می‌رود که باید در این مورد احتیاط را رعایت کرد.

بر اساس این گزارش، مرغ و بوقلمون حدود 17 درصد مسمومیت‌های غذایی را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که گوشت قرمز و سبزیجات با برگ‌های بلند حدود 16 و 14 درصد از این آمار را دارا هستند.

بر پایه این مطالعه، سالمونلا و سایر باکتری‌ها حدود نیمی از این مسمومیت‌ها را شامل می‌شوند که norovirus حدود 40 درصد و سم قارچ یا سایر عوامل شیمیایی حدود 7 درصد این مسمومیت‌ها را به وجود می‌آوردند.

در این رابطه محققان اعلام کردند: راه‌های مختلفی برای انتقال ویروس و مسمومیت وجود دارد. برای مثال فردی که دچار مسمومیت شده ممکن است غذای خود را به وسیله دست‌های نشسته بخورد یا غذا به دلیل بیرون ماندن از یخچال و قرار گرفتن در محل گرم فاسد شده باشد و یا ممکن است به قدر کافی پخته نشده باشد.

طبق این گزارش سالانه، افراد زیادی به این بیماری‌ها دچار می‌شوند. این در حالی است که 5 درصد مسمومیت‌ها به اعلام عمومی نمی‌رسند.

در این خصوص محققان متذکر شدند: باید با بررسی و نظارت روی غذاهای مصرفی از ابتلا به هر گونه مسمومیت جلوگیری کرد. زیرا این امر می‌تواند به بستری شدن بسیاری از این افراد منجر شود.

نظر شما
ادامه