کد خبر: ۳۶۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی

 

همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی
 
در این همایش پیاده‌روی خانوادگی که روز جمعه ٠٩/٠٧/٨٩ ساعت ٣٠׃٧ صبح در کنار رودخانه زیبای زاینده رود حد فاصل بین دوپل تاریخی مارنان و آذر، با شعار "دامپزشکی در خدمت سلامت و اقتصاد جامعه" و تبریک هفته دامپزشکی برگزار شد، جمع کثیری از خانواده کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و شهرستانهای همجوار حضور داشتند.
در پایان این پیاده‌روی ١ساعته که با رضایت شرکت‌کنندگان همراه بود به قید قرعه به عزیزانی که بلیط شماره‌دار شرکت در این پیاده روی را داشتند جوایز نفیس از جمله صنایع دستی استان اهداء شد.
 

 

--------------------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان اعلام کرد: صادرات 1577 تن آبزیان غیر قابل مصرف بازار داخلی از هرمزگان
 
 مدیر کل دامپزشکی هرمزگان از صادرات یک‌‌هزار و 577 تن آبزیان غیر قابل مصرف بازار داخلی به خارج از طریق هرمزگان در شش ماهه اخیر خبر داد.
ذبیح‌الله غریب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بهداشت مواد غذایی اظهار داشت: در پنج ماهه اخیر تعداد 151 هزار مورد آزمایش کنترل کیفی مواد غذایی و همچنین انگل شناسی روی گوشت مرغ و ماهی توسط آزمایشگاه‌های مربوطه انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه 90 درصد صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های خام دامی از طریق بنادر هرمزگان به کشور انجام می‌گیرد، افزود: بدیهی است که آزمایشگاه‌‌های کنترل کیفی در این استان از پرکارترین آزمایشگاه در نوع خود در کشور باشند.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان در همین راستا گفت: آزمایشگاه این اداره یکی از اصلی‌ترین آزمایشگاه‌های کشور در نوع خود محسوب می‌شود.

* صادرات 4 تن باله خشک شده کوسه
غریب ادامه داد: در مدت زمان یاد شده تعداد 7 هزار فقره گواهی بهداشتی حمل برا ی واردات، 9 هزار و 542 گواهی حمل بین استانی و 2 هزار و 479 گواهی حمل بهداشتی ترانزیت دام و طیور به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان به وسیله دامپزشکی هرمزگان صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 225 تن میگوی پرورشی، 491 تن ماهی خوراکی، یک‌هزار و 577 تن آبزیان غیر قابل مصرف در بازار داخلی و چهار تن باله خشک شده کوسه از هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.
غریب همچنین افزود: از هرمزگان آبزیان غیر قابل فروش و مصرف در بازار داخل کشور شامل 445 تن ماهی مرکب، یک‌هزار تن ماهی یال اسبی و 132تن ماهی اسکوئیت نیز از استان به خارج صادر شده است.
وی از صدور مجوز لازم برای صادرات 15 نفر شتر به مقصد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان دیگر فعالیت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در پنج ماهه گذشته نام برد.

------------------------------------------

 

1500 برگ پوستر و 800 متر بنر برای گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در خراسان رضوی تهیه شد

بیش از 1500 برگ پوستر و 200 قطعه بنر به متراژ 800 متر مربع برای گرامی داشت روز ملی دامپزشکی توسط ستاد گرامی داشت تهیه و جهت نصب در مشهد و اقصی نقاط استان تحویل شبکه های دامپزشکی شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود:  با توجه به مسئولیت روابط عمومی جهت هدایت کمیته تبلیغات ستاد بزرگداشت، برنامه های مختلفی با هماهنگی صدا و سیما و دیگر رسانه های استان در این هفته اجرا و منعکس خواهد شد.

هادی زارعی اعلام داشت: پخش تیزورهای دامپزشکی از تلویزیون های بزرگ شهری در مشهد مقدس از جمله دیگر برنامه های هفته گرامی داشت است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

 بنر

 پوستر

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امیراسدالله راجرز
|
-
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
0
دوست گرامی جناب آقای زارعی مثل همیشه خوش ذوق و فعال هستی امیدوارم پاینده و موفق باشی و سر لوحه ای باشی برای سایر روابطعمومی های استانها.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
جناب آقای زارعی، تو دانشگاه هم خوش ذوق بود یادش بخیر...
نظر شما
ادامه