کد خبر: ۳۶۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با هر گونه عرضه غیرمجاز داروهای دام برخورد می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر ابوذر احمدی» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر تهیه دارو و واکسن‌های دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و تحت نظر دامپزشکی به کلیه دامداران، مرغداران و زنبورداران توصیه کرد به هیچ عنوان از داروهای تقلبی و غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته با توجه به ارزان بودن آنها استفاده نکنند زیرا علاوه بر اینکه این داروها منجر به خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود، زمینه را برای سودجویی برخی افراد از فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی فراهم می‌سازد.

وی توصیه کرد: همه داروخانه‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی و مراکز مایه‌کوبی تاحد امکان از داروهای داخلی استفاده کنند و از آنجا که دارو یک کالای سلامت محور بوده و ارزان فروشی آن منجر به ایجاد مصرف القایی آن می‌شود و مراجع قانونی برای هرگونه رفتاری که منجر به ایجاد چنین رویه‌ای گردد مجازات تعیین کرده است، از مراکز فروش داروهای دامی و داروخانه‌های دامپزشکی خواست که از این امر خودداری نمایند.

دکتر احمدی افزود: با توجه به اینکه مصرف بی‌رویه داروهای دامپزشکی سبب ایجاد باقی‌مانده دارویی در مواد غذایی می‌شود، می‌توانند در انسان عوارض نامطلوبی از جمله آلرژی و یا مسمومیت به همراه داشته باشند و همچنین مشکل مقاومت دارویی در انسان و حیوانات را به دنبال دارد که به منزله تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و قابل تعقیب کیفری می باشد.

وی از تولیدکنندگان خواست در صورت مشاهده مراکز توزیع غیر مجاز دارو و واکسن مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۷۸۷۵ به دامپزشکی خراسان جنوبی اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
1
کاش به جای این حرفا یکم نظرات میکردین ک حداقل داروخونه ها بدون نسخه دارو ندن اونوقت همه چی درس میشد نه این که فقط فقط حرف بزنیم
نظر شما
ادامه