کد خبر: ۳۶۰۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«دکتر نظر افضلی» افزود: دامداران از نبود بیماری‌های واگیردار در دام‌ها خرسند و راضی هستند که این موضوع بیانگر زحمات پرسنل خدوم دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌ها است ...


حکیم مهر - دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس با بیان اینکه دامپزشکی وظایف خود را به بهترین نحو ارائه می‌دهد، گفت: مردم از عملکرد دامپزشکی رضایت دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر نظر افضلی» در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان هدف از دیدار خود با مسئولان این مجموعه را عرض خدا قوت و تقدیر از فعالیت‌های کارکنان این دستگاه در خدمت‌رسانی به مردم بیان کرد و افزود: ۶ ماهه نخست هر سال فصل تراکم کار دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌ها است.

وی عنوان داشت: دامداران از نبود بیماری‌های واگیردار در دام‌ها خرسند و راضی هستند که این موضوع بیانگر زحمات پرسنل خدوم دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌ها است.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به طرح توسعه خدمات بهداشتی دامپزشکی در پوشش حداکثری ایمن‌سازی دامها اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح می‌تواند کمک زیادی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نماید که نیازمند اعتبارات مناسب‌تری است که البته درصدد تحقق این موضوع هستیم.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در حوزه پرورش طیور سنتی در روستاها اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه موج بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سال گذشته مرتبط با کانون‌های بیماری توسط طیور سنتی بود باید اجرای این گونه طرح‌ها تحت نظارت مستقیم دامپزشکی و واکسیناسیون فراگیر طیور انجام شود وگرنه سبب مخاطرات بهداشتی و ضرر و زیان‌های سنگین اقتصادی خواهد شد.

در ابتدای این بازدید مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ضمن تشکر و خیر مقدم گفت: واگذاری امور به متخصصان در حوزه‌های مختلف نتایج مطلوبی را به همراه دارد از این رو کارشناسان دامپزشکی با بکار گیری علم، تخصص و ظرفیت فنی نیروی انسانی در پیشگیری از بیماری‌های مهلک در جمعیت انسانی و فراگیر در جمعیت دامی خوب عمل کرده است.

دکتر علیرضا رفیعی پور بیان داشت: بخشی از وظایفی که قانون بر عهده دامپزشکی قرار داده است با مال و جان مردم سر و کار دارد که اگر کوتاهی در انجام آن صورت گیرد تبعات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی به وجود شبکه و پست‌های دامپزشکی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: با تزریق نیروی متحصص به پست‌های دامپزشکی و تامین تجهیزات فنی و اداری به آنها سطح کارشناسی این مراکز را ارتقاء داده‌ایم.

 
 
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
3
مردم بیچاره اصلا می دونند دامپزشکی کارش چیه وقتی خود صدا وسیما تو خبر میگه رسیدگی ونظارت بر گوشت و اسم اداره بهداشت میاره دیگه ازدیگران چه انتظاری هست اگه مردم اطلاع داشتند خودوشون به این سازمان بیچاره کمک می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
دقیقاً.
شما با مردم عادی که صحبت می کنی فکر می کنند که کشتارگاه ها، قصابی ها و دیگر جایگاه تولیدات دامی زیر نظر اداره بهداشت است و هیچ نمی دانند که نقش اصلی را دامپزشکی در این بهداشت دارد.
تمام این مشکلات به دلیل دوری سازمان دامپزشکی از اصل خود یعنی خانواده بهداشت است.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
از زحمات شبانه روزی آقای دکتر تشکر میکنیم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
مردم بدبخت از کجا میدانند ماده 19 چیه ...............
نظر شما
ادامه