کد خبر: ۳۵۹۲۱
کشتارگاه دام شهرداری شهرستان زاوه با حکم قضایی پلمب شدکشتارگاه دام شهرداری شهرستان زاوه با حکم قضایی پلمب شد
 

کشتارگاه دام شهرداری شهرستان با حکم قضایی پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان زاوه، «دکتر سیدین» رئیس شبکه دامپزشکی زاوه ضمن تایید این خبر گفت: با پیگیری های مستمر این شبکه در خصوص مشکلات بهداشتی در این کشتارگاه و با همکاری شبکه بهداشت، محیط زیست و نیرو انتظامی شهرستان و با حکم قضایی دادستان زاوه پلمب گردید.

وی افزود: در پی بازدیدها و تذکرهای متعدد، مشکلات بهداشتی کشتارگاه برطرف نشد و از آنجا که سلامت شهروندان اولویت اصلی شبکه دامپزشکی شهرستان است و تخلفات بهداشتی کشتارگاه دام نیز تهدید آشکار سلامت عمومی شهروندان محسوب می شود، این کشتارگاه بر اساس دستور دادستان شهرستان تعطیل شد.

دکتر سیدین همچنین خاطرنشان کرد: با حکم دادستان شهرستان مبنی بر پلمب کشتارگاه دام شهر دولت آباد مقرر شد کشتار دام در کشتارگاه تربت حیدریه صورت گیرد و حمل لاشه ها توسط ماشین شهرداری انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در جلسه کمسیون بهداشت شهرستان که با حضور اعضاء این کمیسیون و همچنین فرماندار و دادستان زاوه برگزار شد؛ مصوب شد؛ پلمب کشتارگاه تا زمان رفع نواقص ادامه خواهد داشت.

سیدین در بیان نواقص این کشتارگاه اظهار داشت:خاکی بودن محوطه و مسیر کشتارگاه، شرایط بسیار نامناسب چاه دفن لاشه های ضبطی، نداشتن فنس اطراف کشتارگاه، نبود اتاق ناظر بهداشتی، کوتاه بودن ارتفاع سقف، عدم وجود جرثقیل کافی برای بالا کشیدن لاشه، نامناسب بودن سپتیک و سرویس های بهداشتی، نشست کف کشتارگاه، عدم کف سازی مناسب در سالن کشتارو نبود آب گرم و برق از مهمترین عوامل تعطیلی این کشتارگاه می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه