کد خبر: ۳۵۷۴

حکیم مهر -  نهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، فرآورده های لبنی و صنایع وابسته، یکم تا چهارم مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه دایمی بین المللی تهران برپا می شود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی گفت: امروزه اهمیت صنایع دام و طیور و سهم آن در سبد غذای خانوار، سلامت، بهداشت و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست. تامین غذا که بخشی از اهداف صنایع دام و طیور محسوب شده جزو نیازهای اولیه زیستی به شمار می رود که یکی از پیش نیازهای استقلال یک کشورنیز محسوب می شود.
کاظم اکبرپور افزود: از نظر اقتصادی ایجاد اشتغال مولد در بخش دام طیور با توجه به گستردگی و نیاز روز افزون به فراورده های مستقیم و غیر مستقیم آن در صنایع غذایی ومصنوعات اعم از کیف و کفش، البسه و سایر مواد مورد نیاز در بخش کشاورزی، توجه خاص و جدی به این صنعت را موجب شده و همزمان با گسترش شهرنشینی نه تنها از رونق آن کاسته نشده که مورد اقبال بیشتری نیز قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان محصولات دام و طیور در حال حاضر ضمن تامین نیازهای کشور سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال را برعهده دارند.
اکبرپور ادامه داد: رشد جمعیت و نیاز روزافزون جوامع بشری به غذا از یک سو و ظرفیت بسیار بالای تولیدی این صنعت درکشور از سوی دیگر، لزوم اتخاذ تدابیر ویژه جهت حضور پایدار در فضای رقابتی بازارهای جهانی را بیش از پیش ضروری کرده است.
وی تصریح کرد: به لحاظ سلامت و بهداشت نیز لازم است با به کارگیری مدیریت نوین و علمی و ایجاد زیرساختهای مناسب و به کارگیری توانمندیها و قابلیتهای موجود در زمینه های تولید، نگهداری و توزیع محصولات مربوطه به روشهای صنعتی و نظارت از مرحله تولید تا مصرف در بازار و تدوین برنامه های آموزشی با افزایش هدف تولید، نه تنها نیاز بازار داخلی تامین شود بلکه بتوانیم در عرصه های بین المللی و صادراتی نیز حداقل در کشورهای همسایه و منطقه پیشتاز باشیم و محصولاتی با بهداشت و سلامت کافی در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در خصوص آمار مقایسه ای نهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته یادآور شد: تعداد شرکتهای مشارکت کننده در این نمایشگاه 270 شرکت بوده که درصد افزایش متراژ آن نسبت به سال گذشته یک درصد است این در حالی است که در صد تعدا شرکتهای حاضر در نمایشگاه نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است.
کل فضای سرپوشیده (ناخالص) این نمایشگاه 20 هزار و 582 مترمربع است که متراژ (مفید) سرپوشیده داخلی 10 هزار و 435 مترمربع و متراژ (مفید) سرپوشیده خارجی 569 مترمربع است. تعداد شرکتهای داخلی 249 شرکت و تعداد شرکتهای خارجی 21شرکت است.

همچنین مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران از پذیرش هیاتهای تجاری ـ سرمایه گذاری لبنانی و عراقی همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور از اول تا چهارم مهرماه امسال خبر داد.
محمدمهدی نهاوندی در این باره گفت: در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و همچنین معرفی ظرفیتها و توانمندیهای اقتصادی کشور هیاتهای تجاری و بازاریابی از کشورهای لبنان و عراق ضمن حضور در ایران از نمایشگاه بین المللی دام و طیور بازدید خواهند کرد.
مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران افزود: صنایع دام و طیور کشور در سالهای اخیر علاوه بر تامین نیازهای داخلی با رویکرد توسعه صادرات توانسته سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی، ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی به خود اختصاص دهد که بدین ترتیب سبب کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات تولیدی و در نهایت رونق و توسعه این صنعت می شود.
نهاوندی تصریح کرد: نهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور و صنایع وابسته در حالی برگزار می شود که تولیدات دامی در اقتصاد کشورهای مختلف به طور اعم و در اقتصاد و کشاورزی هر کشور به طور اخذ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده بگونه ای که در کشورهای پیشرفته صنعتی سهم قابل توجهی از درآمدهای حاصل از تولیدات کشاورزی به تولیدات دامی اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این نمایشگاه و پذیرش هیاتهای تجاری و سرمایه گذاری بتوان ضمن ارایه فرصتهای مناسب برای نمایش توانمندی بخشهای تولیدی، دامی، طیور و صنایع وابسته امکان جذب سرمایه گذاریهای مشترک داخلی و خارجی فراهم شود.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه