کد خبر: ۳۵۶۵

حکیم مهر -  مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه های سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: جشنواره محیط زیست و رسانه به عنوان محلی برای فرهنگسازی زیست محیطی، برنامه های متنوعی را در حاشیه خواهد داشت.

نورالله مرادی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه های سازمان حفاظت از محیط زیست در نشستی به منظور تشریح برنامه های جشنواره محیط زیست و رسانه، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره 6 کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران برگزار می شود.
وی افزود: سه کارگاه در حوزه تخصصی محیط زیست و سه کارگاه دیگر در حوزه رسانه خواهد بود.
مرادی تصریح کرد: برنامه زمان بندی شده کارگاه های آموزشی برای ثبت نام علاقمندان متعاقبا اعلام می شود.
وی برگزاری برنامه های متنوع در محل پارک پردیسان به مدت یک هفته را از دیگر حاشیه های جشنواره رسانه و مطبوعات اعلام کرد و گفت: این برنامه ها برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی افزود: بادبادک هایی مزین به شعار جشنواره رسانه و محیط زیست، توسط کودکان در هوا به پرواز در خواهد آمد.
وی در ارتباط با اولین جشنواره مطبوعاتی محیط زیست، اظهار داشت: محورهای اصلی جشنواره شامل حفظ گونه های گیاهی و جانوری، معرفی مناطق مختلف، آلودگی هوا، خاک و آب، محیط زیست شهری و دریایی است.
مرادی افزود: مهمترین ابزار تغییر نگرش در حوزه محیط زیست، استفاده از زبان هنر خواهد بود و بنیان های فرهنگ حفاظت از محیط زیست در تمدن ایرانی-اسلامی به عنوان یکی از محورهای موضوعی جشنواره لحاظ شده است.
وی توسعه پایدار و محیط زیست را یکی دیگر از محورهای موضوعی همایش دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل تهیه شده جشنواره دارای 5 بخش اصلی با 10 زیر عنوان است.
مدیر کل روابط عمومی خاطر نشان ساخت: بخش های مرتبط با رسانه های مکتوب، دیجیتال، شنیداری، دیداری و غیره دارای زیر بخش های متعددی هستند.
وی بخش پژوهش را شامل 5 محور پایان نامه، مقالات، کتاب، فیلم نامه و نمایشنامه اعلام کرد و گفت: این بخش پنجمین محور همایش است.
مرادی اظهار داشت: نشان طلایی آهوی ایرانی بخش ویژه جشنواره است که به بهترین آثار در حوزه های پنج گانه با محوریت آهوی ایرانی، اعطا خواهد شد.
وی پیش بینی کرد: بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
مدیر کل روابط عمومی خاطر نشان ساخت: این جشنواره به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد و هر خبرنگار می تواند در محورهای مورد نظر، 5 اثر به دبیرخانه همایش ارسال کند.
وی اظهار داشت: خبرنگاران می توانند آثار خود را حداکثر تا 10 آبان ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
مردای گفت: در این جشنواره 120 منتخب معرفی و به نفرات اول تا سوم به ترتیب سه سکه تمام بهار آزادی، نیم بهار و ربع بهار آزادی اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه