کد خبر: ۳۵۵۰۲
 

جهت اطلاع رسانی بهتر به پرسنل و شاغلین، تابلوهای هشدار دهنده دیجیتالی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو در کشتارگاه دام نقش جهان شهرستان خمینی شهر نصب شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر، «دکتر سعید جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی خمینی شهر ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که قابل انتقال از دام به انسان است، در اثر تماس مستقیم با خون، ترشحات و بافت های لاشه استحصالی از دام های آلوده، به انسان انتقال پیدا می کند.

وی در خصوص افرادی که در معرض خطر این بیماری هستند، افزود: قصابان، سلاخان، کارگران کشتارگاه ها، دامداران، چوبداران و افرادی که به هر عنوان با دام زنده و یا گوشت و آلایش تازه دامی سرو کار دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری می باشند.

دکتر جان بخش در ادامه در خصوص روش های پیشگیری از این بیماری، بیان کرد: مهمترین نکته در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری، آموزش افراد در خصوص روش های انتقال و پیشگیری از بیماری است. افرادی که در کشتارگاه فعالیت می نمایند با استفاده از لباس کار مناسب، چکمه، کلاه، عینک، ماسک، دستکش و رعایت توصیه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر مثل قرار دادن چاقو در دهان می توانند از بروز بیماری جلوگیری نمایند.

وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات جدیدی که در کشتارگاه دام نقش جهان خمینی شهر جهت به روز رسانی توصیه های بهداشتی و همچنین افزایش توان تغییر در نوع توصیه ها، در زمان کوتاه و تعداد زیاد صورت گرفته، استفاده از تابلوی هشدار دهنده دیجیتال و نصب آن در این کشتارگاه بوده است که تاکنون بازخورد مناسبی از آن دریافت شده است.

دکتر جان بخش در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از تکنیک های جدید اطلاع رسانی، در افزایش آگاهی عمومی جامعه بسیار مفید و موثر است و باید در جهت استفاده از این ظرفیت ها در زمان و مکان مناسب اقدامات لازم صورت گیرد تا بهترین نتیجه از آن بدست آید.

 
 
 
نظر شما
ادامه