کد خبر: ۳۵۵
محققان کشف کردند بیشتر نوزادان به راحتی تفاوت بین عوعو سگان عصبانی را از سگ‌های آرام و با رفتار دوستانه را تشخیص می‌دهند. حتی نوزادانی که با سگ ها زیاد آشنا نیستند هم می توانند این تفاوت را تشخیص دهند...
دانشمندان معتقدند کودکان شش ماهه پیام دوستی یا دشمنی عوعو سگ ها را درک می‌کنند.

محققان کشف کردند بیشتر نوزادان به راحتی تفاوت بین عوعو سگان عصبانی را از سگ‌های آرام و با رفتار دوستانه را تشخیص می‌دهند. حتی نوزادانی که با سگ ها زیاد آشنا نیستند هم می توانند این تفاوت را تشخیص دهند.

رز فلوم، سرپرست این تحقیق از دانشگاه برینگهام یانگ معتقد است وقتی کودکان پا به این دنیا می‌گذارند، دارای توانایی ها و مهارت های خارق‌العاده ای هستند و این توانایی‌ها در طول دوران زندگی و بر اثر تجربه گسترده تر می‌شود.

در تحقیقات گذشته دانشمندان به این مطلب پی برده بودند که نوزادان احساسات را درک می‌کنند و تفاوت موسیقی شاد از غمگین را تشخیص می‌دهند؛ البته، محققان هنوز نمی‌دانند که آیا نوزادان متوجه می‌شوند وقتی سگ دندان‌های خود را نشان می‌دهد نشانه خطر است یا نه؛ اما، نوزادان نشان داده‌اند که می‌فهمند سگ ها چگونه احساسات خود را نشان می دهند.

در این تحقیق جالب، محققان صدای سگ‌ها را برای نوزادان پخش می کردند و همزمان تصاویر سگ ها را هم نشان می دادند.

آنها با شنیدن صدای سگ تشخیص می دادند که صدا متعلق به سگ عصبانی است یا سگ آرام و در مدت پخش صدا به تصویر مورد نظر خیره می شدند و تنها 15درصد از آنها دچار اشتباه شدند. این تحقیق روی 128 کودک انجام شده است.

در تحقیقات آینده، محققان به دنبال این هستند که بفهمند در طول تاریخ، انسان چگونه توانسته است با سگ ها ارتباط نزدیک برقرار کند ولی با گرگ‌ها چنین رابطه ای نداشته است.

در طول زمان انسان‌ها و سگ‌ها یاد گرفته اند چگونه با هم ارتباط برقرار کنند و البته چیزهایی را که از یکدیگر انتظار دارند را نیز متقابلا از هم گرفته‌اند.

این تحقیق در مجله روانشناسی رشد به چاپ رسیده است.
 
 
 
نظر شما
ادامه