کد خبر: ۳۴۳۹۳
 

متاسفانه پلنگ بهشهر که در تله سیمی گرفتار و توسط عده ای سودجو مجروح شده بود، چند روز پیش از بین رفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، دامپزشک معتمد محیط زیست مازندران در این باره گفت: پلنگ مذکور توسط عده ای به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در زمان زنده گیری با این که از تله رها شده بود کاملاً سست و بدون تحرک بر روی زمین افتاده بود.

«دکتر اکرامی» اظهار داشت: شدت ضعف و بی حالی پلنگ به حدی بود که برای وصل نمودن سرم و تزریق داروهای تقویتی از بیهوشی مجدد استفاده نکردیم. حیوان دو روز پس از زنده گیری و تزریق داروهای تقویتی و سرم تراپی شرایط مناسبی پیدا کرد به طوری که برای رهاسازی پلنگ آماده شده بودیم.

وی افزود: از روز گذشته وضعیت جانور رو به وخامت گذاشته و علی رغم تلاش های صورت گرفته صبح امروز جان خود را از دست داد.

دکتر اکرامی تصریح کرد: لاشه پلنگ در دانشکده دامپزشکی بابل کالبد گشایی شده و نمونه برداری جهت آزمایشات لازم انجام شده است. تا زمان مشخص شدن نتایج آزمایشات نمی توان در مورد علت مرگ پلنگ اظهار نظر دقیقی انجام داد.

به گزارش دیده بان محیط زیست، در کنار محل زنده گیری پلنگ، تور ماهیگیری، چوب های شکسته و یک سرنگ خالی کشف شده است که نشان می دهد عده ای تلاش کرده اند که جانور گرفتار در تله را بیهوش نموده سپس با تور زنده گیری و به مکان دیگری منتقل کنند. در همین زمینه یک نفر نیز توسط پلنگ مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
 
 
نظر شما
ادامه