کد خبر: ۳۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی و معدوم سازی پرندگان خانگی در 5 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق روستایی 'گرمدره'، 'حیدری' و 'شیخ شبان' شهرستان بن و روستای خراجی شهرستان کیار از توابع این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» از آماده باش کامل ماموران دامپزشکی شهرستان های این استان از زمان مشاهده نخستین مورد مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه را یادآور شد و اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص پیشگیری و شناسایی کانون های آلوده انجام شده است .

وی به وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 15 استان کشور درگیر این بیماری هستند و چهارمحال و بختیاری نیز شانزدهمین استان است که در 5 کانون بیماری مشاهده شده است .

نجاتی در ادامه افزود: کانون بیماری در منطقه های یاد شده با معدوم سازی همه پرندگان خانگی مناطق مورد نظر در حال انجام است .

استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه های بزرگ چون کارون، زاینده رود و دز و داشتن چندین تالاب مطرح کشور، بهترین زیستگاه برای پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبی است .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام
تعداد کانون ها بیش از موارد اعلامی است شهرهای بروجن وهفشجان وفرخ شهر هم گویا درگیر شده اند امروز 25/11/1395 یک کانون درشهرستان سامان (روستای یاسه چای ) وقسمتی از شهر هفشجان معدوم سازی انجام شد
نظر شما
ادامه