کد خبر: ۳۴۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 12 کانون چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، بن، سامان و کیار و به طور بسیار ضعیف در شهرستان کوهرنگ مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه این ویروس از استان‌های مجاور و احتمالا توسط پرندگان مهاری و یا نقل و انتقال طیور بومی به مناطق گرمدره و حیدری منتقل شده است، افزود: در 12 کانون درگیر معدوم‌سازی علیه طیور بومی روستایی از جمله کبوتر و پرندگان زینتی انجام شده است.

نجاتی گفت: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری به دلیل اینکه مرغداری‌های گوشتی درگیر این بیماری نشده‌اند در این زمینه خسارت اقتصادی بسیار کمی وارد شده است و خوشبختانه دامپزشکی از نقل و انتقال طیور روستایی و زینتی به مناطق دیگر به منظور انتقال بیماری جلوگیری کرده است.

وی توصیه کرد: مردم در صورت مشاهده تلفات پرندگان دامپزشکی را مطلع کنند، تا اطلاع ثانوی از مصرف طیور بومی روستایی و تخم‌مرغ بومی و همچنین از نزدیک شدن به تالاب‌ها و محل حضور پرندگان مهاجر خودداری کنند.

نجاتی خاطرنشان کرد: مردم با خیال آسوده از مرغ‌های موجود در بازار که ذبح آن‌ها توسط دامپزشکی انجام می‌شود استفاده کنند و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
همه استان درگیر شده است ودرروز چهارشنبه 1395/11/27 شهرستان لردگان درفاصله 180 کیلومتری مرکز استان درگیر و روستای دهنومیلاس آلوده وطیور آنجا معدوم شدند بااین جساب بحز یک شهرستان (اردل ) که تا کنون نمونه گیری انجام نشده است تمامی استان درگیر آنفلوانزا است ضمننا درشهرستان کوهرنگ هم تا بحال 2 کانون معدوم سازی شده است
نظر شما
ادامه