کد خبر: ۳۳۹۴۵


رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در سال 2017 و در آخرین چاپ کتاب مرجع دامپزشکی وتری‌مدسین که در دانشگاه‌های دامپزشکی دنیا و از جمله ایران به عنوان کتاب مرجع تدریس می‌شود، در 120 مورد از مقالات دانشمندان ایرانی در این حوزه به عنوان مرجع نام برده شده است که این برای نخستین‌بار است که در این کتاب اتفاق افتاده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدرضا صفری» در چهارمین کنگره بین‌المللی کیلیسین‌های دام بزرگ، گفت: در این کنگره آخرین مسائل مطرح شده در مورد تب برفکی، لنگش دام، صنعت پرورش اسب، مدیریت گله شیری و بیماری‌های جدید در حوزه دام بزرگ در این کنگره ارائه می‌شود.

وی در مورد مشکلاتی که نسبت به سلامت اسب‌های پرورشی ایران برای شرکت مسابقات بین‌المللی وجود دارد، اشاره کرد و گفت:‌ما در این حوزه مشکل جدی داریم و به همین سبب، صنعت اسب و آخرین مسائل مربوط به سلامت آن را پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم نژادهای اصیل اسب ایرانی از جمله اسب ترکمن را که تاکنون مغفول مانده را طبق آخرین اصول دامپزشکی پرورش دهیم.

وی همچنین از استقرار آخرین استانداردهای تولید شیر توسط مسئولان فنی دامپزشک در دامداری‌ها اشاره کرد و گفت:‌ تا دو سال پیش یک شرکت تولیدکننده خارجی قهوه و فرآورده‌های غذای کودک در ایران، شیر خشک مورد نیاز خود را وارد می‌کرد، اما از دو سال پیش با تغییر در سیستم دامداری‌ها و اجرای نکات فنی، برخی دامدارای‌های ما روزانه 200 تا 250 تن شیر خود را به این شرکت می‌فروشند.

گفتنی است در این کنگره از زحمات 40 ساله دکتر محمود بلورچی استاد پیش کسوت دامپزشکی تقدیر شد.

بلورچی، تحقیقات و راهکارهای بسیاری در عرصه معاینات بالینی دام بزرگ به ویژه ناباروری دام و معاینه بالینی آن در عرصه دامپزشکی طی مقالات متعددی ارائه کرده است. او متولد قائم شهر و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران در سال 1353 است.



نظر شما
ادامه