کد خبر: ۳۳۷۸۶


مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از شناسایی و کنترل هفت کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی، روستایی و مهاجر استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر بهمن نقیبی» در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی 7 کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان در واحد های صنعتی، روستایی و مهاجر و اقدام به کنترل و معدوم سازی باعث شد از دی ماه تاکنون مورد جدیدی نداشته باشیم که البته این به معنی از بین رفتن ویروس نیست .

نقیبی افزود: طی سه سال گذشته بیش از 21 هزار تن تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و هفتصد هزار عدد عدد جوجه یک روزه، 490تن مرغ منجمد، 19هزار راس گوسفند زنده، 374تن پودر گوشت، 783هزار قطعه پولت، 243هزار عدد تخم مرغ نطفه دار و 24 تن شیر صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان عنوان کرد: در این مدت بیش از 642هزار مورد بازدید از مراکز تولید و توزیع و عرضه فراورده های خام دامی صورت گرفته که هزار و 157 مورد به مراجع قضایی معرفی و 267 تن فراورده خام دامی ضبط شده است.

نقیبی با تاکید بر نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام گفت: طی سه سال گذشته بیش از 26 هزار تن گوشت قرمز و 101 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که با نظارت های بهداشتی انجام شده 210 تن گوشت قرمز و 963 تن گوشت مرغ غیر بهداشتی ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در این مدت بیش از ده میلیون راس دام سبک وسنگین علیه بیماری های واگیر دامی و حدود یک میلیون و نهصد هزار راس دام سبک و سنگین هم علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام واکسینه شده‌اند.

نظر شما
ادامه