کد خبر: ۳۳۳۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر


در اماکنی که امکان رعایت شرایط بیوسکوریتی وجود ندارد نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام خبر فوق افزود: پرورش دام، طیور، آبزیان و... در محل‌هائی که مورد تأیید دامپزشکی نیست خلاف اقتصاد مقاومتی است.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: با وجود بیماری ها‌ی نوظهور و باز پدیده و حملات بیوتروریستی شرایط مبارزه با بیماری ها نسبت به قبل سخت تر شده و نمی‌شود در هر مکانی از جمله منازل اقدام به پرورش دام و طیور و آبزیان کرد.

این مقام مسئول افزود: عوامل بیماری‌زا با آب، هوا، وسائل نقلیه، باد و موجودات زنده قابل نقل و انتقال هستند پس اگر موجودات زنده در مقابل این بیماری ها قرار گیرند براحتی درگیر بیماری می‌شوند و علاوه بر ضرر و زیان به صاحبان، این بیماری ها صنعت دام، طیور و آبزیان را هم در معرض خطر قرار می دهند که اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند بدون دستورالعمل‌ها و شرایط مد نظر دامپزشکی اقدام به پرورش دام و طیور و آبزیان ننمایند.

دکتر نجاتی افزود رعایت شرایط بیوسکیوریتی که دقیقاً با اقتصاد مقاومتی همراه است با ایجاد مزارع غیر مجاز پرورش ماهی و پرورش دام و طیور و آبزیان هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: انفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورتی که وارد استان شود طیور بومی را درگیر می‌نماید و تسهیلات بانکی که به پرورش دهندگان طیور داده شوند باعث ضرر و زیان به صاحبان آنها می‌شوند.

دکتر نجاتی گفت: با این وجود با رعایت نسبی شرایط بیوسکیوریتی باز هم مرغداری ها که در شعاع آن ها هستند درگیر می‌شود و خسارات زیادی به صنعت مرغداری وارد می کند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
مثلا الان مزارع پرورش ماهی که از دامپزشکی مجوز دارند چه خدماتی دریافت می کنند؟ گواهی بهداشتی ها که داره با رابطه صادز میشه، نمونه برداری ها هم که اغلب صدتا یکیه دامپزشک ها هم که اغلب ساده ترین اصول پروش ماهی رو نمیدونن تعرفه ها هم که در آبزیان نه به نفع پرورش دهنده است نه دامپزشک پس بهتر بود آقای دکتر میگفتند خوردن یک لقمه نان حلال بی درد سر یا یک لیوان آب خوش بدون دخالت ما بر ملت حرام است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
سلام
حکیم مهر محترم
گویا باکمبود خبر ومطلب مواجه شده اید که اخبار این دست رابدون بررسی وویرایش نشر می دهید
لطفا کارشناس محترم سایت تو.جهی به جملات آخر درخصوص آنفولانزا ی طیو ر بیندازد تامتوجه شوید چه معنا ومفهومی دارد!!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام کاملا بر عکس اگه مثل قدیم هر نفر روستایی چندتا گاو و گوسفند ومرغ خانگی داشت مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی بود لطفا یکی توجیه اش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
1
آخه مگه با سازمان دامپزشکی هماهنگی بشه،یا نشه چه فرقی می کنه ؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
1
حالا یکی پیدا شده دو کلام حساب زده، موجبات تکدر خاطر بعضی از دوستان و ذینفعانی که در اماکن که امکان رعایت شرایط بیوسکوریتی وجود ندارد میخواهند کاسبی کنند را فراهم نموده حالا دو تا غلط املایی هم توی این خبر بوده آسمون که به زمین نیومده .....
نظر شما
ادامه