کد خبر: ۳۳۰۱۶

سازمان دامپزشکی کشور به منظور تحقق دولت الکترونیک در راستای تکریم ارباب رجوع، به عنوان سازمانی پیشرو اقدام به راه اندازی سامانه های الکترونیکی و معرفی آن ها در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ می نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این دوره نمایشگاه الکامپ در فاصله 25 تا 28 آذر ماه 95 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

سامانه صدور پروانه

سازمان دامپزشکی کشور در راستای گسترش دولت الکترونیک و کاهش مراجعه ارباب و رجوع اقدام به طراحی سامانه صدور پروانه نمود. در این راستا اجرای آن بصورت آزمایشی ابتدا در چند استان اجرا گردید و سپس بصورت کامل در سطح کشور اجرا گردیده است. از آیتم های این سامانه می توان به صدور پروانه مسئولین فنی، صدور پروانه تاسیس / بهره برداری، صدور گواهی ثبت دارو، خوراک و مکمل و صدور گواهی ساخت دارو، خوراک و مکمل اشاره نمود.

سامانه شناسایی و ردیابی دام زنده

سامانه شناسایی و ردیابی دام زنده که در راستای کنترل حمل و نقل دام و جلوگیری از قاچاق و حمل غیر مجاز دام در کشور اجرا شده است سیستمی یکپارچه بوده که می تواند برای هر دام در داخل کشور شناسنامه ای الکترونیکی با یک شماره شناسنامه منحصر بفرد، تولید نماید و در هر لحظه از زمان محل آن دام را تعیین نماید. این سیستم بر پایه شبکه فراگیر IP طراحی شده و می توان از سیستم پیام کوتاه برای کنترل محموله های دامی نیز استفاده نمود.

سامانه GIS

این سامانه بر اساس سیستم اطلاعات جغرافیایی که مجموعه ای از ابزارهای توانمند (کامپیوترها) جهت ورود، ذخیره سازی، نمایش، ویرایش، تجزیه و تحلیل و تولید خروجی های متفاوت ( اطلاعات مورد نیاز شامل گزارش های آماری، اپیدمیولوژیک و تصاویر جغرافیایی) از داده های یک منطقه با توجه به هدف کاربرهای فنی طراحی گردیده است و اجزاء این سیستم شامل سخت افزارهای توانمند به منظور اجرای آنالیزهای اپیدمیولوژیک روی دیتابیس های بزرگ، نرم افزارهای نمایش وتحلیل مکانی-زمانی، آماری و اپیدمیولوژیک، مدیریت استراتژیک و نیروی انسانی متخصص می باشد.

مزایای این سامانه شامل هدایت سریع و صحیح ماموریت و اهداف سازمان، انجام فرآیندهای اصلی و کلان عملیاتی، نظارتی و کنترلی در رابطه با ماموریت سازمان،استراتژی سازمان در توسعه فناوری اطلاعات،قابلیت های تشکیلاتی و اداری سامانه، قابلیتهای علمی سامانه، تصمیم گیری سریع و اثر بخش، تعیین چالشهای آینده و پیامد های زیستی و اقتصادی ناشی از وقوع بیماریهای دامی و ارائه راه حل مناسب، روشهای موثرکنترل و ریشه کنی بخصوص در زمان اپیدمی ها، تعیین عوامل خطر مدیریتی و محیطی مرتبط با یک بیماری خاص، تعیین خطر انتقال بیماری از حیوانات وحش به دامهای اهلی و انسان، ایجاد و تفکیک مناطق مختلف بر اساس وقوع بیماری و انتقال از روش تاخیری سنتی به سریع مدرن می باشد.

سامانه خدمات دارو درمان

این سامانه در سال 1390پس از طراحی و مطالعات اولیه به آدرس  d.ivo.ir  شروع به کارنمود . مخاطبین این سامانه وارد کنندگان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و توزیع کنندگان دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی گیاهی و شیمیایی می باشند

 صدور گواهی بهداشتی واردات دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، صدور گواهی بهداشتی صادرات دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، صدور گواهی بهداشتی ترخیص دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و صدور گواهی توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک از مزایای این سامانه است.

سیستم شبکه یک پارچه قرنطینه

سازمان دامپزشکی کشور از سال 1384 با بهره گیری از پتانسیلهای موجود در کشور اقدام به طراحی سیستم شبکه یک پارچه قرنطینه نمود. بصورت آزمایشی از سه ماهه چهارم سال 1387 ابتدا در چند استان اجرا گردید و سپس بصورت کامل در سطح کشور اجرا گردیده است

آیتم های اصلی این سامانه شامل بخش اطلاع رسانی عمومی و تخصصی، صدور گواهی بهداشتی بین المللی و کنترل اصالت آنها، صدور گواهی بهداشتی حمل داخل کشور، تایید خودرو حمل توسط دامپزشکی و ارسال اطلاعات از طریق پیامک می باشد.

گفتنی است نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد.
لازم به ذکر است سازمان دامپزشکی کشور در سالن 38
B غرفه 24 از روز پنج شنبه 25 آذر ماه حضور خواهد داشت.

 


نظر شما
ادامه