کد خبر: ۳۲۹۱۵
 

دفتر قرنطینه و امنیت زیستی جهت حضور ماندگار در بازار های هدف، ضمن رعایت الزامات بهداشتی کشور های مقصد صادرات، تسهیل در امور صادرات را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در این راستا امور مربوط به صادرات به ادارات کل دامپزشکی استانها واگذار شده و صادر کنندگان جهت انجام این امور می توانند به استان مربوطه مراجعه نمایند و همچنین این دفتر آمادگی خود را جهت رفع مشکلات احتمالی اعلام می نماید.

وی افزود: در طی 8 ماهه سال جاری برای 69 محصول در قالب محموله13.977 گواهی بهداشتی صادر شده است که صادرات انواع دام زنده از جمله 690 هزار راس دام زنده (گوساله- گوسفند و بز)، 670 نفر شتر، 876 قطعه شتر مرغ، 38 هزار پرنده زینتی و 17 میلیون قطعه جوجه یک روزه، 7 میلیون و چهارصد هزار عدد تخم مرغ نطفه دار و یک میلیون و دویست قطعه ماهی زینتی که از استان های مختلف به خارج از کشور صادر شده است.

دکتر محمدیان تصریح کرد: از صادرات فراورده های خام دامی می توان به صادرات 24 هزار تن گوشت مرغ منجمد، 38 هزار تن تخم مرغ خوراکی، 45 هزار تن ماهی سرد و منجمد، 8.500 تن میگو و 618 تن لبنیات اشاره کرد.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی ادامه داد: از جمله اقدامات در جهت تسهیل در صدور گواهی بهداشتی صادرات، می توان به تشکیل کارگروه صادرات، اخذ الزامات بهداشتی کشورهای مقصد صادرات جهت ارائه به صادر کنندگان، تشکیل جلسات با تشکل های مربوطه و نیز مکاتبه با دامپزشکی کشورهای هدف جهت تسهیل در صادرات را نام برد.

دکتر محمدیان در پایان خاطر نشان کرد: این دفتر جهت شفاف سازی و تسهیل در امور از انتقادات و پیشنهادات سازنده استقبال می نماید.
 
 
نظر شما
ادامه