کد خبر: ۳۲۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مالاشیت گرین یکی از فراورده‌های رنگی آنیلین است. این ماده به‌عنوان یک ترکیب جهش‌زا و سرطان‌زا شناخته‌شده است. با توجه به سرطان‌زا بودن مالاشیت گرین، استفاده از آن در صنعت آبزی پروری ممنوع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر ارژنگ صفیان» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: در همین راستا در پی نمونه برداری از مزارع پرورش ماهی سطح شهرستان و بررسی نتایج انجام شده که حاکی از استفاده این ماده خطرناک در برخی از مزارع پرورش ماهی بود، مقدار  3.5  تن ماهی آلوده با دستور دادستان شهرستان ضبط و معدوم سازی شد.

دکتر صفیان در ادامه افزود: با بررسی به موقع و اخذ نتایج آزمایشات تعداد 6 مزرعه متخلف شناسایی و پس از معدوم سازی تمامی ماهی های آن مزارع، صاحبان مزارع به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان به پرورش دهندگان هشدار داد و گفت: تمامی مزارع پرورش ماهی شهرستان تحت نظارت و پایش بازرسان و کارشناسان شبکه دامپزشکی می باشد و در صورتی که تخلفی در این خصوص رخ دهد، با آن ها برخورد قاطع و قانونی می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
چرابمنظوراستفاده درخوراک دام وطیورتبدیل به پودرماهی نشدندباتوجه به اینکه پودرماهی کیلویی ۶۰۰۰تومان قیمت داره وجبران بخشی ازضرروزیان وارده میشد
نظر شما
ادامه