کد خبر: ۳۲۷۲۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
دکتر محمد لطفی‌زاده:
«دکتر محمد لطفی‌زاده» در مِتُد نوشت: هوشمندی سازمان دامپزشکی در استفاده از ظرفیت بسیج بخصوص در عرصه رسانه‌ای قابل تقدیر است ...
 

حکیم مهر - «دکتر محمد لطفی زاده» در مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) نوشت:

سازمان دامپزشکی کشور با همکاری سازمان بسیج مستضعفین در سه روز پانزده میلیون قطعه طیور روستایی را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌کند.

این خبری بود که در کنفرانسی مشترک از سوی سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رسانه‌ها و بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اعلام شد.

در این زمینه توجه همکاران ارجمند و کلیه مسئولین گرانقدر را به 4 نکته زیر جلب می‌نماییم:

1 - هوشمندی سازمان دامپزشکی در استفاده از ظرفیت بسیج بخصوص در عرصه رسانه‌ای قابل تقدیر است. بارها پیش از این به سازمان دامپزشکی پیشنهاد شده بود از ظرفیت نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی که رسانه‌ها را به دنبال خود می‌کشانند استفاده کند و اینک نمونه‌ای از این اقدام را شاهد هستیم. سردار نقدی فردی است که رسانه‌های مختلف، اخبار مرتبط با وی را پوشش می‌دهند و همین امر سبب شد زیرنویس‌های متعدد شبکه خبر و بخش‌های مختلف خبری از جمله اخبار پربیننده ساعت 14، 19،  20:30 و 21 صدا و سیما در صدر اخبار خود، سازمان دامپزشکی و اقدام جهادی مرتبط را پوشش دهند.

2 - خدمت به روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر بخصوص با برنامه‌های جهادی (مثلاً سه روزه که به قول سردار نقدی در دنیا بی‌نظیر است) اقدامی شایسته است و امیدواریم در عرصه‌های دیگر خدمات بهداشتی - دامپزشکی نیز چنین تدبیری اندیشیده شود.

3 - دولت برابر تدابیر بالادستی و کلان نظام، باید امور تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار نموده و خود در نقش ناظر بر عملکرد بخش خصوصی با وضع چارچوب‌های بهداشتی نظارت نماید. هرچه در این زمینه بخش خصوصی فعال‌شود، زمینه اشتغال دانش‌آموختگان متخصص و مرتبط بیشتر فراهم می‌گردد.

4 - در این طرح بزرگ، جایگاه بخش خصوصی اعم از مراکز مایه‌کوبی (واکسیناسیون) و مطب‌های دامپزشکی و دامپزشکان دارای پروانه فعالیت بالینی مشخص نیست و استفاده از بسیجیان غیر از جامعه دامپزشکی (هرچند ارزش اقدامات بسیجیان به جای خود محفوظ است) زمینه ورود افراد غیرمرتبط و غیرکارشناس به عرصه خدمات تخصصی را فراهم می‌کند که البته امری دور از انتظار است.

امید است مسئولین سازمان دامپزشکی کشور با تدبیری آینده‌نگر زمینه اجرای طرح‌های بیشتر و بزرگتر را با مشارکت بخش خصوصی دامپزشکی به نحو مؤثری فراهم آورند.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
2
ما به روستاييان واکسن کشته ميفروشيم ،يعني براي تداوم ايمني تاشي ازواکسن خوراکي i2نياز است پس ما بخش خصوصي ها نگران نيستيم انشااله اونايي هم که تو بخش خصوصي نيستند دلواپس نباشند
ناشناس
|
Georgia
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
جنابعالی تو این گفتار هم به نعل زدید و هم به میخ.
بالاخره به قول شما این هوشمندیه قابل تقدیر است یا خیر؟
محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
بسمه تعالی با اهداء سلام و احترام. هوشمندی رسانه ای قابل تقدیر اما محتوا و شکل اقدام قابل تامل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
اتفاقا بخش خصوصی در این طرح کلا حذف شد و علاوه بر ان روستایی که یک بار واکسن رایگان دریافت کرد دیگر این بدعت رایگان بودن واکسن و واکسیناسیون گذاشته شده و قابل تغییر هم نیست. ضمن اینکه چگونه میتوان روستایی را تفهیم کرد که جهت افزایش طوول عمر واکسن باید واکسن کشته بزند! ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
با سپاس فراوان از نکته سنجي شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
2
واقعا رئیس سازمان این که طرح را اجرا کرده باید تشکر کرد ولی :
1- بخش خصوصی دامپزشکی که همه متخصص و کاربلد هستند وقتی به کار گرفته نمیشود یعنی ایشان در فکرش این موضوع نیست ، مثل ماده 19 که با سهل انگاری.
ایشان مشمول مرور زمان شده است . چه کسی از بخش خصوصی برای نظارت و برنامه ریزی شایسته تر است ، باز هم این پدر فرزندانش را فراموش کرد .
2- مجانی نباید کاری در روستاها انجام داد چون قدرش فهمیده نمیشود ، حتی ناپلئون که میخواسته تفنگ به ایران بفرستند گفته کمی پول از ایرانیان بگیرید چون اگر بفهمند مفت است از آن استفاده نمیکنند .
3- ارزیابی تیتراسیون بعد از واکسیناسیون مهم است که حرفی زده نشده است .
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
ببخشید جناب دکتر، من فقط در یک موضوع مثالی میزنم.
متاسفانه در جامعه ما زمانی که کاری رو به صورت داوطلبانه انجام میدیم بدون پاداش قدرش رو نمیدونند و ارزشش رو پایین میارند برای مثال طرح کنترل از راه دور کردن قایق های تندرو رو وقتی جلو میز سردارها گذاشتند همه خندیدند، ما هم گفتیم ملت رو بردارید بکوبید به ناو های دشمن، حالا همین رو برداریم داخل یه شرکت اجرا کنیم خودتون میاید با ما قرارداد میبندید...

مو سرمون سفید به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
اتفاقا تفکر دکتر لطفی زاده شبیه رییس سازمان هست. هردو یکی به میخ میزنن یکی به نعل البته رییس سازمان ......... خوب راهی رو انتخاب کرده. این اولین اقدام نیست اخری هم نخواهد بود. وقتی در سالهای قبل پولت های تخم گذار تحت عنوان اقتصاد مقاومتی بین افراد توزیع شد و خود عامل شیوع خیلی بیماری ها مثل نیوکاسل شد یا استفاده از افراد بدون تخصص بعنوان واکسناتور وطرح همیاران دامپزشکی روستایی همه برای نابودی بخش خصوصی ........... هست. البته استفاده از نیروهای بابیش از 37 سال خدمت نیز باید يه دلیلی داشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
1
تو سه روز 15 میلیون قطعه طیور رو واکسن زدین اونم طیور محلی وخونه به خونه. واونم روستا به روستا چطور وقت کردین تو سه روز این همه روستا برین و با استفاده از افراد غیر مجرب واکسن طیور بزدین. فکر میکنین توی هر روستا چقدر طیور هست 200 تا هم نمیشن حالا بگیم 1000 قطعه هست اونوقت حساب کنین چند تا روستا میشه.
نه عزیزمن این همه واکسن همش زده نشده آمارها الکین وواکسن ها هم الان تو بازار سیاه دارن فروش میرن.
حالا اینا هیچ آیا بازهم. نیروهای بسیج مرتبا میان برای یک سازمان گاو وگوسفند ویا گاومیش اونم بصورت رایگان واکسن بزنن.
واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
نزدیک به انتخابات است و خیلی هم از بسیج دور شدن جایز نیست . شاید دولت بعدی مدیر کارآمدی برای سازمان دامپزشکی داشته باشد . پس همکاری با بسیج بهترین ایده است . وگر نه پارسال هم این طرح بود و بسیج جایگاهی نداشت .
ناشناس
|
Iraq
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
افرین اقای واقع بین
نظر شما
ادامه