کد خبر: ۳۲۶۱۱
 

با معدود افرادی که تولید سالم ماهی شهرستان را خدشه دار کنند برخورد قاطع می شود و مردم با اطمینان خاطر از ماهی قزل آلا استفاده کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «مجید علایی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کیار با اعلام این خبر افزود: در پی نمونه برداری از مزارع پرورش ماهی سطح شهرستان و بررسی نتایج آزمایش های انجام شده مشخص شد تعداد معدودی از پرورش دهندگان از ماده غیر مجاز مالاشیت گرین به عنوان ضد عفونی کننده استفاده نموده اند که در همین راستا مقدار 6 هزار و 73 کیلو گرم ماهی آلوده در این شهرستان از مزارع ضبط و معدوم سازی شد.

علایی در ادامه افزود: خوشبختانه نتایج آزمایش نشان می دهد که تولیدات شهرستان سالم است ولی عده ای از پرورش دهندگان از مالاشیت گرین که یک ماده ضدعفونی غیر مجاز است و در بدن انسان باعث مخاطرات بهداشتی و عوارض جبران ناپذیر می شود استفاده می کنند.

وی گفت: این شبکه با ارجاع 4 پرونده از پرورش دهندگان خاطی به مراجع قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان نسبت به ضبط و امحاء میزان آن ها اقدام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کیار در پایان به پرورش دهندگان هشدار داد و گفت: این شهرستان دارای 90 مزرعه مجاز و 90 مزرعه غیرمجاز (بدون پروانه بهداشتی دامپزشکی) است که شبکه دامپزشکی به طور جدی بر آن ها نظارت دارد و با متخلفین برخورد قانونی می نماید.

 
 
نظر شما
ادامه