کد خبر: ۳۲۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
قصابی
 

طرح «ساماندهی کشتار و عرضه گوشت دام و طیور» از فردا ( ۱۵ آبان) در سطح کشتارگاه‌ها و قصابی‌های استان‌ تهران آغاز می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، این طرح با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، انجمن کشتارگاه‌های صنعتی کشور، اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران و اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی، اجرا می‌شود.

جزئیات این طرح به شرح زیر است:

1- هر کسی اجازه کشتار دام در کشتارگاه را ندارد و عاملین کشتار اعم از قصابی‌ها و واحدهای بسته‌بندی باید مجوز یا پروانه کشتار از اتحادیه مربوطه دریافت کنند. صاحبان کشتارگاه‌ها برای انجام کشتار نیازی به دریافت مجوز ندارند.

2- کشتارگاه‌ها موظف هستند علاوه بر مهر دامپزشکی، گوشت دام ماده یا نر را با برچسب مشخص کنند.

3- کشتارگاه‌ها موظفند هنگام تحویل لاشه گوشت به عاملان توزیع، فاکتور ارائه دهند و در فاکتور، قیمت، میزان و نوع گوشت را مشخص کنند.

4- واحدهای توزیع و بسته‌بندی، هنگام تحویل گوشت به قصابی‌ها باید فاکتور ارائه دهند و قصابی‌ها نیز موظفند فاکتور بگیرند و بر اساس این طرح، گوشت‌هایی که فاکتور نداشته باشد در حکم «کشتار به صورت قاچاق است و غیرقانونی» است.

5-  از این پس قصابی‌ها موظفند بر روی تابلوهای بزرگ، علاوه بر مشخص کردن نر یا ماده بودن گوشت گوسفند، نوع آن را نیز اعم از بز، میش یا بره مشخص کنند. مثلاً قصابی‌ها باید به صورت درشت روی تابلوهای خود بنویسند «گوشت چرخ‌کرده میش.»

گفته می‌شود در حال حاضر تعداد زیادی از قصابی‌ها در تهران گوشت میش را که 7 هزار تومان ارزان‌تر است، به جای گوشت بره به مردم می‌دهند.

در حال حاضر 9 کشتارگاه در استان تهران وجود دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
دامپزشکی با این نیروهای کم اب در هاون میکوبد و حاظر نیست طرح ها را به بخش خصوصی واگذار کند
نظر شما
ادامه