کد خبر: ۳۲۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، از تفکیک لاشه دام و درج «نر» و «ماده» روی برچسب آن‌ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدرشید کرمی» با بیان این‌که تفکیک لاشه دام به نر و ماده، مصوب ستاد تنظیم بازار استان است، اظهار کرد: از اواخر مهر امسال، لاشه‌ها به «نر» و «ماده» تفکیک و جنسیت آن‌ها روی برچسب تحت نظارت اداره کل دامپزشکی درج می شود. البته این روش در خصوص لاشه گاو و گوساله از چند وقت پیش اجرا می‌شود ولی لاشه گوسفند بدون تفکیک به بازار عرضه می‌شد.

این مسئول با اشاره به این‌که برچسب دام ماده، قرمز و برچسب دام نر سفید است، ادامه داد: خوشبختانه همه موارد مورد نیاز مصرف‌کننده از جمله نام کشتارگاه، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و مواردی از این دست روی برچسب لاشه درج می‌شود. تفکیک لاشه به «نر» و «ماده» نیز به خاطر تفاوت در قیمت‌گذاری لاشه و از مطالبات ستاد تنظیم بازار بود؛ در واقع لاشه‌های نر و ماده با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود.

وی در رابطه با درج کد رهگیری روی مرغ‌های بسته‌بندی شده، افزود: درج کد رهگیری به مصرف‌کننده امکان می‌دهد که در صورت تمایل از مراحل تولید و کشتار مرغ اطمینان حاصل کنند؛ در واقع هدف از درج کد رهگیری روی مرغ‌های بسته‌بندی، افزایش ضریب اطمینان خاطر مصرف‌کننده است و خریدار می‌تواند اطمینان حاصل کند که این کالا تحت نظارت اداره کل دامپزشکی تولید و بسته‌بندی شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: مصرف‌کننده می‌تواند با ارسال کد رهگیری مذکور به سامانه 30008903، از بهداشتی بودن مرغ خریداری شده اطمینان حاصل کند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهد. در رابطه با خرید گوشت چرخ‌کرده نیز مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان این است که به هیچ عنوان از قصابی‌ها، گوشت چرخ‌کرده حاضری نخرند و از فروشنده بخواهند که گوشت را در حضور خود آن‌ها چرخ کند؛ چراکه متاسفانه عرضه گوشت چرخ‌کرده قلابی در سطح بازار افزایش یافته و این می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یادآور شد: بهتر است که شهروندان، گوشت چرخ‌کرده را نیز به صورت بسته‌بندی و از واحدهای تحت نظارت اداره کل خریداری کنند؛ چراکه این بسته‌بندی‌ها با حضور ناظرین و با رعایت موازین بهداشتی و استاندارد انجام می‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
آقا این درج کد رهگیری بر روی پاکت مرغی در خیلی از موارد صحیح نیست طرف صاحب کشتارگاه بالا سر دکتر واستاده که این بار که کد نداره کد بار قبلی یا بعدی رو میزنی روش آمار این بار بی کد رو هم واسه اداره رد نمیکنی.اگر هم شتری دیدی سر ماه حالتو میگیرم حالا دکتر خلج برن تو تلویزیون شماره سامانه بدن به ملت دلتون خوشه به خدا!
نظر شما
ادامه