کد خبر: ۳۲۰۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان در خصوص خبر «انتقاد معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از وضعیت نامطلوب کشتار دام در استان» جوابیه ای منتشر کرد.

متن این جوابیه به شرح زیر می باشد:

جوابیه اداره کل دامپزشکی استان لرستان در خصوص خبر پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر تحت عنوان "انتقاد معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از وضعیت نامطلوب کشتار دام در استان":

وضعیت  نامطلوب کشتار دام در کشتارگاههای صنعتی استان لرستان مربوط به سال قبل می باشد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان لرستان، «دکتر غلامرضا توکلی» مدیر کل دامپزشکی استان لرستان بازدیدی با همراهی معاون سلامت و رئیس اداره نظارت بر بهداشتی عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان از وضعیت عرضه دام زنده و کشتار غیر مجاز در ورودیهای شهر خرم آباد بعمل آوردند .

دکتر غلامرضا توکلی بحث نامطلوب بودن کشتار دام در استان لرستان را در کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان مطرح نمودند .

دکتر توکلی گفت:  کشتارگاه دام شهرستان خرم آباد که یک کشتارگاه صنعتی می باشد در سالهای گذشته دارای مشکلات بهداشتی و نواقص ساختاری زیادی بوده است که بتدریج در جهت رفع آنها اقدام شده است.

ایشان اظهار داشت: با پیگیریهای مستمر نواقص موجود مرتفع شده اند و اکنون گوشتی که از کشتارگاه استحصال می گردد از نظر بهداشتی در وضعیت بهداشتی مطلوب و قابل قبول  برخوردار است.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان اظهار داشت: مشکلی که هم اکنون در کشتارگاه وجود دارد عدم راه اندازی پیش سرد می باشد که علیرغم پیگیری های مستمر دامپزشکی استان و شهرستان از سال 1392 تاکنون و همچنین آمادگی کشتارگاه برای راه اندازی پیش سرد عدم همکاری قصابها می باشد که این موضوع نیاز به حمایت سایر دستگاههای ذیربط ازجمله استانداری،  فرمانداری و مقامات قضایی را دارد  .

لازم به توضیح است کشتارگاههای شهر بروجرد و کوهدشت دارای مشکل کمبود آب هستند که علیرغم طرح این موضوع در کمیته ساماندهی کشتارگاههای دام استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تا کنون این مشکل مرتفع نشده است .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
جناب اقای مدیر کل پیش سرد مشکل کمی نیست حتی در کوچکترین شهرستانها و شهرها پیش سرد دارن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
آقای مدیر، کشتارگاه صنعتی بدون پیش سرد!لطفا به احترام دامپزشکی کمی دراظهارنظردقت بفرمائید
نظر شما
ادامه