کد خبر: ۳۲۰۲۵
 

جلسه مشکلات و مطالبات مسئولین مراکز مایه‌کوبی استان چهارمحال و بختیاری در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، این جلسه با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، معاون سلامت و معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد .

در ابتدای جلسه مشکلات و سؤالات مربوط به مطالبات این مراکز در طرحهای واکسیناسیون قبل مورد بحث قرار گرفت.

«دکتر محمد اسدی» در ادامه گفت: اداره کل دامپزشکی استان در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی آمادگی عقد قرارداد با مراکز مایه‌کوبی می باشد، اما با توجه به اینکه از ابتدای طرح که از 25/6/95 شروع شده تا کنون به دلیل بهادار بودن واکسن استقبال خوبی از واکسن نشده است.

در ادامه «غلامرضا امیری» معاون توسعه و منابع اداره کل دامپزشکی استان نیز مسائل و مشکلات مالی را عنوان کرد و گفت: در صورتی که موافقت نامه های مالی اعلام شود، آماده عقد قرارداد با بخش خصوصی هستیم.

در پایان نشست نیز «دکتر عبدالمحمد نجاتی» مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت: همکاری خوب بخش خصوصی با اداره کل دامپزشکی استان بوده که تا کنون در جهت کنترل بیماری ها در سال 94 و شش ماهه امسال توانسته‌ایم موفق باشیم و در همین راستا نیز سازمان دامپزشکی کشور نیز از اداره کل تقدیر به عمل آورد.

دکتر عبدالمحمد نجاتی اذعان داشت: متأسفانه هنوز بخش خصوصی نتوانسته است خود را با موفقیت که در جامعه دارد وفق دهد، چرا که هنوز بخشی از مشکلات دامداران با مراجعه به ادارات و شبکه‌های دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه چندین سال است گزارشی از کانون برخی بیماری ها از جمله شاربن نشده، می‌توان به عنوان پاکسازی و عدم وجود بیماری اعلام شود و دیگر واکسیناسیون انجام نمی شود و این موجب می شود در آینده مراکز مایه‌کوبی در خصوص واکسیناسیون با مشکل مواجه شوند.

وی در پایان اعلام کرد: نشستی با مسئولین تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی و دارائی برگزار می‌کنیم تا بخش خصوصی در آن نشست مسائل و مشکلات خود را اعلام کنند و راهکاری برای آنها ارائه شود.
 
 
نظر شما
ادامه