کد خبر: ۳۱۶۳۴
 
 
روزنامه ایران نوشت:
شهری که با حیواناتش مهربان باشد، حتماً با آدم‌هایش هم مهربان است. در کنار تصویرهای دلخراشی که گاه از بدرفتاری آدم‌های جامعه ما با حیوانات منتشر می‌شود، اما هستند آدم‌های زیادی که مهربانانه و از سرعطوفت با حیوانات رفتار می‌کنند. آقای «حامد یاوریان» از خرم آباد، مخاطب خوش ذوق روزنامه ایران است که برای ستون «زاویه‌های روشن» عکس کلاغی با پای آتل‌بندی شده را ارسال کرده بود با عنوان نخستین کلاغ با پای مصنوعی.

این عنوان ذهنمان را با سؤالات مختلفی روبه‌رو کرد و بهتر دیدیم در تماس با این خواننده عزیز از جزئیات این موضوع بیشتر خبردار شویم.

*‌ سلام، آقای یاوریان! علایی هستم از روزنامه ایران، پیرو عکس ارسالی شما به روزنامه، سؤالاتی برایم پیش آمده که خواستم توضیح دهید. چه شد اصلاً برای این کلاغ پای مصنوعی ساختید؟

*‌ سلام، خب این جوجه کلاغ یک پاست و خودم واسش پای مصنوعی ساختم! می‌توانم ادعا کنم نخستین کلاغ توی دنیا هستش که پای مصنوعی داره، تازه سلام هم می کنه!

*‌ خب شاید اینکه بگوییم در دنیا و نخستین، ادعای بزرگی باشه، حتی توی ایران هم شاید این اتفاق سابقه داشته باشه، حالا نه برای کلاغ که برای دیگر حیوانات که ما از آنها بی‌اطلاعیم.

*‌ به هر حال من خودم تا به حال نشنیده‌ام و همین که من برای اطلاع‌رسانی عکس را برای شما فرستادم، در نوع خود نخستین است دیگر! - خنده –

*‌ عکس خیلی خوبیه و راستش اول صبح انرژی خوبی به من و همکارانی که عکس رو دیدند داد. فقط دقیق شرح ماوقع رو بدین که چی شد و چه کار کردین؟ اینکه این پا از کجا اومده و چطور کار می کنه؟

*‌ «شادی» اسم جوجه کلاغ ماست. خارج شهر موقع کار کردن پیدایش کردم درحالی که با یک پا از درخت آویزونش کرده بودن. متأسفانه ریسمان توی گوشت و استخونش فرو رفته بود و سرانجام موجب قطع شدن پاش شد، اما بعد از کلی دوا دکتر نجات پیدا کرد. از آنجا که پیشه اصلی من مجسمه سازیه، تصمیم به ساختن یک پای مصنوعی براش گرفتم.

*‌ اما این پایی که الان در عکس نشان داده شده خیلی شبیه پای طبیعی است.

*‌ خب... اوکی (با لحنی عادی)

*‌ خب!!!! اوکی!!! چی؟

*‌ اینکه شبیه پای طبیعی است و این یعنی من کارم را درست انجام داده ام.

*‌ خب چطوری درست شده؟ چطوری پیوند شده؟

*‌ مراحل درست کردنش را با عکس برای شما می‌فرستم، این پا را با چسبونک به بدنش پیوند کرده‌ام. حتی یک تندیس هم برای یادمانش ساخته‌ام.

*‌ خیلی عالی و خوب، ممنونم. موفق باشید.

*‌ شما هم همین طور.

 
 
نظر شما
ادامه