کد خبر: ۳۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  رئیس مرکز بهداشت و درمان بردخون گفت: نگهداری سگ در محل زندگی سبب سرایت هاری به انسان می‌شود.

محمد انصاریدر نشست کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در بخشداری بردخون از توابع عسلویه اظهار داشت: تدمین سلامتی مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم در معرض بیماری قرار نگیرند.
وی افزود: شهرداری و شورای شهر باید نسبت به تمیز کردن محیط شهر دقت بیشتری کنند و به ویژه در دفع زباله و مواد زائد نباید هیچ‌گونه اهمالی صورت گیرد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان بردخون خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت راهکارهای مختلفی را برای افزایش میزان سلامتی شهروندان در سال‌های اخیر اجرا کرده که نتایج خوبی نیز در بر‌داشته است و البته در برخی موارد نیز نیازمند توجه بیشتر هستیم که از بین بردن سگ‌های ولگرد از جمله این موارد است که همه باید در این زمینه بر تلاش خود بیافزاییم.
انصاری در ادامه با تشریح عوارض نگهداری این حیوان در منازل گفت: بیماری‌های مختلفی از سگ به انسان سرایت می‌کند و باید مواظب باشیم تا با تدبیر برای خروج آنها از محل زندگی مردم برنامه‌ریزی کنیم.
وی یادآور شد: بیماری هاری بیماری ویروسی خطرناکی است که درمان خاصی ندارد و اگر به موقع درمان نشود عوارض جبران‌ناپذیری دارد و بدون هیچ تردیدی نگهداری سگ در محل زندگی موجب سرایت هاری به انسان می‌شود که این امر باید به شکل مطلوبی رفع شود.
رئیس مرکز بهداشت و درمان بردخون تصریح کرد: لازم است با همکاری مردم و شوراها افرادی که سگ در منزل نگهداری می‌کنند، شناسایی شوند و ضمن توصیه‌های بهداشتی آنان را ترغیب به تلف کردن سگ‌ها کنیم تا خطرات وجود آن گریبانگیر مردم نشود.
انصاری اضافه کرد: مرکز بهداشت بردخون برای بهبود شاخص‌های سلامت در این منطقه تمام توان خود را به کار می‌بندد و از سایر مسئولان نیز انتظار حمایت و پشتیبانی داریم.
بخشدار بردخون نیز در این جلسه اظهار داشت: هیچ مسئله‌ای به اندازه سلامتی ارزش ندارد و اگر مسائل بهداشتی رعایت شود، سلامتی نیز حاصل می‌شود.
کامبیز یوسفی افزود: مردم باید با مرکز بهداشت همکاری کنند و حیوانات مضر و خطرناک را از محیط زندگی بیرون کنند تا خود و خانواده و سایر مردم در معرض ابتلا به بیماری قرار نگیرند.
وی در ادامه بر لزوم هم‌فکری و اتخاذ تصمیمات لازم در زمینه از بین بردن این حیوانات در شهر بردخون و روستاهای اطراف مطالبی بیان کرد.
در ادامه این نشست نیز حاضران با گلایه از وجود این حیوانات در سطح بردخون، آن را علت بسیاری از ناامنی‌ها دانستند و خواستار اقدام جدی در تلف کردن یا خروج از مناطق مسکونی یا عقیم کردن آنها شدند.

 

توضیح حکیم مهر : این اظهارات در حالی بیان شده است که واکسیناسیون سگ‎های خانگی توسط کلینیک های دامپزشکی بخش خصوصی در شهرها و سگ‎های گله توسط سازمان دامپزشکی و نیز واکسیناسیون انسان (گروههای در معرض خطر) توسط انستیتوپاستور خطر ابتلا به بیماری هاری را از بین می برد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
من هم یک ایرانی هستم
|
-
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
0
0
جناب مدیر مسئول، یعنی واقعا امکان اعلام شکایت در برابر این همه دروغ و فریب افکار عمومی وجود ندارد؟ از متخصص علوم رفتاری گرفته تا متخصص علوم دینی تا متخصص امور بهداشتی و روزنامه نگار و دکتر دامپروری، همه دست در دست هم در جهت فریب افکار عمومی گام بر می دارند و ما دامپزشکان نظاره گر. حداقل شما که دست نامه نوشتن خوبی دارید، فقط برای یکبار و به جهت روشن شدن افکار عمومی یک نامه خطاب به مسئولی در دادگستری بنویسید که شاید یادشان بیاید ما هم یک ایرانی هستیم.
نظر شما
ادامه