کد خبر: ۳۱۲۰۹
مهدی-خلج-۰۲۱
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو عنوان کرد: نمایشگاه فیداکسپو می تواند فرصتی برای کاهش ضریب تبدیل خوراک دام طیور و آبزیان باشد و میزان بهره وری در این صنعت را افزایش دهد. همچنین بهتر است با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور فعالان این صنعت، به یک جمع بندی علمی رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر مهدی خلج» درباره برگزاری نمایشگاه فیداکسپو عنوان کرد: بحث خوراک دام طیور و آبزیان کشور در عرصه تولید و  پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا مقدمه و بنیان پرورش دام طیور و آبزیان کشور در واقع تولید خوراک مناسب، باکیفیت و بهداشتی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که تولید خوراک دام طیور و آبزیان کشور از دو منظر بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: نکته اول که باید به آن اشاره کرد این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد کل هزینه های پرورش دام طیور و آبزیان به تولید خوراک  بازمی گردد که این خوراک ابتدا از منظر بهداشتی و کیفیت باید رصد شوند، زیرا این بعد  در تولید خوراک بسیار اهمیت دارد .

دکتر خلج ادامه داد: نکته دیگری که باید در این بررسی مورد توجه قرار داد، این است که ۱۴ عامل باکتریایی، انگلی و مخاطرات بیولوژیک و شیمیایی وجود دارند که می توانند از خوراک دام طیور و آبزیان تولید شده وارد غذای انسان شوند، پس فرآورده سالم دام طیور و آبزیان به عنوان رکن اصلی غذای انسانی تلقی می شود و باید تمام تمهیدات لازم را در این زمینه به کاربرد تا غذای سالم و بهداشتی ابتدا در حوزه خوراک تولید و سپس از سوی انسان ها مصرف شود.

وی تاکید کرد: هر گردهمایی و نمایشگاهی که بتواند منجر به یادآوری این اهمیت شود و ابعاد مختلف تولید خوراک بهداشتی دام طیور و آبزیان را گوشزد کند، اثربخش خواهد بود.

دکتر خلج اظهار داشت: هر رویداد  و نمایشگاهی که بتواند در مسیر دسترسی به غذای سالم گام بردارد، اثربخش است و به طور حتم در این زمینه نمایش تجهیزات، نظارت بر زنجیره ها و چگونگی تولید غذای سالم  از سوی کارخانه های صنعتی خوراک دام طیور و آبزیان، شرط رسیدن به تولید  این غذای سالم است و از این حیث برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور پیشنهاد داد: برای بهره برداری بهتر از دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو پیشنهاد می کنم در کنار برگزاری این نمایشگاه، یک جلسه هم اندیشی و کارگروه تخصصی برای بررسی وضعیت صنعت خوراک دام طیور و آبزیان کشور با حضور فعالان این صنف شامل دامپزشکان، تکنسین‌ها، دامپروران و صاحبان کارخانجات صنعتی تشکیل شود تا از خروجی این جلسات هم اندیشی و آموزشی، بتوان به یک جمع بندی علمی رسید.

دکتر خلج در آستانه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو عنوان کرد: نمایشگاه فیداکسپو این نکته را باید مد نظر قرار دهد که تهیه خوراک دام طیور و آبزیان از نظر بهداشتی  و از سویی دیگر نقش این خوراک در افزایش میزان بهره وری در این صنعت بسیار حایز اهمیت است و این نمایشگاه باید تلاش کند این دو موضوع را در جامعه خوراک دام طیور و آبزیان نهادینه کند .

وی تاکید کرد: کاهش ضریب تبدیل مواد در حوزه خوراک دام طیور و آبزیان و تاثیر  تولید محصولات با کیفیت و بهداشتی  در میزان بهره وری این صنعت نقش به سزایی دارد  و این نمایشگاه می تواند در آگاهی دادن نسبت به این دو موضوع محوری نقش  به سزایی داشته باشد .
 
 
نظر شما
ادامه