کد خبر: ۳۱۰۴۰
 
 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اعلام آمادگی شهرداری برای آموزش نیروی انسانی و واگذاری برخی تجهیزات خاص برای زنده گیری به شهرداری های اطراف تهران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «رضا قدیمی» در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای زنده گیری حیوانات شهری گفت: شهرداری بر مبنای دستورالعملی که توسط وزارت کشور صادر شده است اقدام می کند.

قدیمی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های موجود، سگ ها باید زنده گیری شده و پس از معاینات اولیه در صورت ابتلا به بیماری و مشکلات خاص که قابل درمان نباشد، با روش یوتانایز و یا همان مرگ با ترحم عمل می شود .

وی خاطر نشان کرد: سگ هایی که مشکلی نداشته باشند در چرخه درمان قرار می گیرند به طوری که در این بخش اقدام به عقیم سازی انگل زدایی صورت می گیرد و بعد از آزمایش های پزشکی، این سگ ها وارد چرخه رها سازی می شوند .

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: با توجه به اینکه در هر منطقه از شهر تهران، یک نماینده از حامیان حقوق حیوانات با شهرداری ارتباط دارند، با حضور این افراد موضوع واگذاری ها صورت می گیرد .

قدیمی گفت: واگذاری سگ ها از سوی شهرداری تهران به صورت رایگان صورت می گیرد و در سایر موارد اگر فضایی مناسب تشخیص داده شود، امکان رهاسازی سگ های عقیم سازی شده و سالم از نظر دامپزشکی وجود داشته و این کار انجام می شود .

وی با بیان اینکه تهران از سمت جنوب، شرق و غرب مورد هجوم سگ های بدون صاحب است، خاطر نشان کرد: اینکه تهران مورد هجوم و یا میزبان سگ های بدون صاحب از سایر شهرها بوده، یک امر بدیهی است چرا که در سایر شهرستان ها امکانات لازم و برنامه مناسبی برای کنترل حیوانات شهری ندارند .

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطر نشان کرد: تهران تنها کلانشهری است که کار زنده گیری سگ ها در آن با رعایت چرخه کامل نزدیک به سه سال است انجام می شود .

وی با اذعان به اینکه بسیاری از شهرها به دلیل نبود بودجه، ابزار لازم، امکانات و نیروی آموزش دیده، امکانی برای زنده گیری ندارند، اظهار کرد: طبیعی است که در این شرایط از شهر های دیگر آسیب می بینیم اما با توجه به اهمیت موضوع با بعضی از شهرهای اطراف ، مکاتباتی را انجام داده و اعلام آمادگی کرده ایم تا در آموزش نیروی انسانی و واگذاری برخی تجهیزات همکاری لازم را با آنها بعمل آوریم .

قدیمی تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر در مبدا زنده گیری انجام شود کار جمع آوری سگ ها در تهران آسان تر است و در این راستا منتظر اعلام وضعیت شهرستان های اطراف هستیم.
 
 
نظر شما
ادامه