کد خبر: ۳۰۸۵

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی زرند و آذربایجان غربی

 

راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی توسط دامپزشکی زرند


شبکه دامپزشکی زرند با توجه به اهمیت بهداشت مواد خام دامی و به منظور سلامت مصرف‌کنندگان اقدام به تشکیل ستاد نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان برای تشدید نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی متشکل از اکیپ‌های ثبات و سیار کرده است.
از شهروندان زرندی درخواست شده است، برای انجام این طرح با دامپزشکی همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن 03424222227 به ستاد اطلاع دهند.

 

----------------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد:
کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام در آذربایجان غربی


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تمام بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در آذربایجان غربی رو به کاهش است.

شهرام دیلمقانی اظهار داشت: در این زمینه از توان انسانی بخش خصوصی استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه کاهش کانون بیماری‌ها موفق عمل کردده است، تصریح کرد: آذربایجان غربی در زمینه کاش کانون بیماری‌ها موفق عمل می‌کند به طوری که هر سال در زمان مشخصی جمعیت دامی استان واکسینه می‌شوند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: واکسینه کردن 15 هزار قلاده سگ، 2میلیون و 278 راس گوسفند، 2 میلیون 467 راس بز در سال گذشته نیز در همین راستا انجام شده است.
دیلمقانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 42 هزار راس دام علیه بیماری سل خسارت‌هایی را برای استان متحمل کردند.
وی در ادامه با اشاره به نظارت بیشتر برای سالم بودن فرآورده‌های دامی در استان توسط دامپزشکی، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 14 تن گوشت غیر قابل مصرف در آذربایجان غربی معدوم شده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری 3 هزار و 302 تن گوشت در استان تولید شده بود که 14 تن و 287 کیلوگرم از آن قابل مصرف نبود.
دیلمقانی اعلام کرد: این گوشت‌ها به انواع بیماری‌های دامی مشترک بین انسان و دام آلوده بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، 29 هزار و 487 رأس گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند و بز مورد بازرسی قرار گرفته و بعد از معاینه ذبح شده‌اند.

 

 

 

نظر شما
ادامه