کد خبر: ۳۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرعامل شرکت طاقدیس دام شهریار گفت: عدم واردات واکسن طیور به میزان مورد نیاز سبب شیوع بیماریهای نیوکاسل، برونشیت و آنفلوآنزا در مرغداری‌ها می‌شود.

دکتر بهروز وفائی گفت: با توجه به اینکه 15 تا 20 نوع بیماری طیور دارای واکسن هستند و در کشور تکنولوژی تولید اکثر این واکسنها وجود ندارد، تنها پنج نوع واکسن طیور در ایران تولید می‌شود و به علت کمبود مواد اولیه،‌ میزان تولید این واکسنها نیز به اندازه ظرفیت مورد نیاز کشور نیست و واکسنهای تولیدی کیفیت بالایی نیز ندارند.

وی افزود: میزان واردات واکسنهای طیور نیز برای تامین نیاز مرغداری‌ها کافی نیست و کلیه این عوامل سبب اختلال در فعالیت مراکز تهیه و توزیع واکسنهای طیور و مرغداری‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: عدم واردات واکسنهای طیور به میزان مورد نیاز مرغداریها سبب شیوع بیماریهای طیور و تلفات سنگین در مرغداریها می‌شود و ورشکستگی تولید کنندگان و کاهش انگیزه آنها برای ادامه فعالیت و اختلال در چرخه پرورش طیور از دیگر پیامدهای این مسئله است.

مدیرعامل شرکت طاقدیس دام شهریار در پایان گفت:‌ این شرکت در زمینه تامین واکسنهای مورد نیاز طیور صنعتی و توزیع آنها بین مرغداریها و واکسیناسیون طیور شهرستان فعالیت می‌کند و قریب به 70 مرغداری پرورش مرغ گوشتی، پرورش پولت، ‌مرغ تخمگذار و مرغ مادر و جوجه کشی در شهرستانهای شهریار، رباط کریم و اسلامشهر از خدمات این شرکت بهره مند می‌شوند و 42 واکسیناتور نیز به عنوان نیروی کار این شرکت در زمینه واکسیناسیون طیور در این مرغداریها فعالیت می‌کنند و واکسیناتورهای شرکت بر اساس میزان مهارت در کار اولویت بندی شده‌اند و به علت کمبود واکسن مورد نیاز طیور 15 نفر نیروی واکسیناتور این شرکت بیکار شده‌اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ندا
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
0
0
سلام.
چرا کسی فکری به حال این مساله نمیکنه.
ما کیلنیسین ها باید جواب مرغدارامون رو چی بدیم.میگیم تحریمیم میگن آقای احمدی نژاد که میگن تحریم ها بی اثره شما دارین اما نگه داشتین تا گرون شه.تکلیف چیه؟
نظر شما
ادامه