کد خبر: ۳۰۷۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

در همایش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان که در محل سالن همایش باقرالعلوم (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد و جمعی از مسئولین کشوری و استانی حضور داشتند، پیرامون راه های پیشگیری و درمان بیماری های مشترک انسان و حیوان و نقش ارگان های مختلف در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، در طی این مراسم «دکتر علی اکبر حدادزاده» مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری های مشترک گفت: این امراض مسری چالش های بسیاری را در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و... ایجاد نموده و امنیت سلامت جامعه را به صورت جدی به خطر می اندازد به گونه ای که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بالغ بر 60 درصد بیماری ها در جوامع انسانی را شامل می شود.

این مقام مسئول مبارزه با این بیماری ها را مستلزم صرف هزینه و فداکاری نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: بسیاری از پرسنل خدوم دامپزشکی در کارزار مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام به انواع این بیماری ها به خصوص بیماری تب مالت مبتلا شده اند و شرایط کاری سختی را تحمل می کنند.

دکتر حداد زاده در پایان به موفقیت های کسب شده در این زمینه توسط دامپزشکی اشاره نمود و گفت: با نظارت و پایش مستمر و تحت پوشش گرفتن دام های استان توانسته ایم شرایط خوبی را از نظر بهداشتی و قرنطینه ای بر استان یزد حاکم نماییم.

شایان ذکر است در بخش دوم این نشست کارگاه های تخصصی با حضور اساتید علمی و اجرایی کشور در زمینه بررسی بیماری های بروسلوز، لیشمانیوز پوستی، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و هاری برگزار گردید.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
0
لطفا فکری هم به حال غرامت به افراد مبتلا بکنید. دو ساله به تب مالت مبتلا شدم اما متاسفانه هیچ غرامتی دریافت نکردم
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
وقتی رعایت مسائل ایمنی را نکنند خب حتما به بیماری مشترک مبتلا میشوند بچه که نیستند سهل انگاری از خودشونه وقتی میکروب را جدی نگیرید حتما بیمار میشوید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
اینکه دیگران رو محکوم کنیم که چرا مواظب نبودی و بیمار شدی دقیقاً مصداق پاک کردن صورتمسئله است. ما با رعایت اصول ایمنی و بهداشت فردی فقط می تونیم احتمال ابتلاء به بیماری رو کم کنیم. اینجور اضحار نظر ها واقعاً جای تأسف داره. به نظر بنده باید حتماً پیگیر دریافت غرامت برای همکار عزیزمون باشیم (بنی ادم اعضای یکدیگرند....)
نظر شما
ادامه