کد خبر: ۳۰۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از 10 مظنون بیماری تب کریمه کنگو در این استان، ابتلای 4 تن تایید شد که با ارائه خدمات پزشکی درمان شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از 10 مظنون بیماری تب کریمه کنگو در این استان؛ ابتلاء 4 تن تایید شد که با ارائه خدمات پزشکی درمان شدند.

«دکتر اعرابی» با اشاره به شیوع این بیماری در دام های شهرهای چالوس و نوشهر گفت: برای سمپاشی جایگاه نگهداری این دام ها و خود دام ها به 400 میلیون تومان اعتبار دولتی نیازمندیم.

وی افزود: یارانه ای که برای سمپاشی و مبارزه با این بیماری در اختیار دامپزشکی استان قرار می گرفت، چند سالی است قطع و موجب افزایش جمعیت کنه ناقل بیماری در این مناطق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آنتی ویروس این بیماری به اندازه کافی در استان موجود است، به همه کسانی که به هر شکل با کشتار، توزیع و خود گوشت در ارتباط هستند تاکید کرد با رعایت مسائل بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک میان انسان و دام است که از طریق کنه آلوده با نام کنه سخت یا هیالوما به دام و از دام به انسان منتقل می شود.

کشتار در کشتارگاه های صنعتی و نگهداری لاشه حیوان ذبح شده به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای 2 تا 4 درجه سانتی گراد اساسی ترین روش پیشگیری از شیوع این بیماری است.

تب کریمه کنگو با علائمی همچون تب، درد بدن، سرفه خفیف، کوفتگی و احساس ضعف و بیماری همراه است و از آنجاکه این ویروس به سیستم انعقادی بدن حمله می کند، موجب خونریزی در بدن شده و لکه های کبودی، خونریزی دستگاه گوارش و غیره هم جزء علائم آن به حساب می آید.

از 20 مظنون به تب کریمه کنگو پارسال در مازندران 2 تن جان باختند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
خیلی زشت است که بهداشت این صحبت را انجام دهد و مسیولین دامپزشکی.چسبیده به میز در سازمان دامپزشکی. ساکت بنشینند ،،، انشالله فیش و دریافتیهای دکتران سازمان دامپزشکی هم منتشر می شد که همه متوجه چندین برابری دریافتی انها نسبت به دکتران اداره کل هایی مانند شیراز و اصفهان .....می شدند،، تسری کامل،،35 درصد کامل ، حق حلسه کامل،، اضافه کارهای عالی ،، حق غذا ......،،،بچسبید به میزاتون
نظر شما
ادامه