کد خبر: ۳۰۴۷۶
 

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به بروز بیماری لکه سفید میگو در یکی از استخرهای پرورش میگو، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی به پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر را مطرح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر مرتضی بحرانی» مدیر کل دامپزشکی استان صبح امروز در نشستی با اتحادیه پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در یکی از استخرهای پرورش میگوی سایت بویرات، باید نسبت به وجود سخت‌پوستان از جمله خرچنگ در استخرها که به عنوان ناقل بیماری هستند حساسیت لازم را به کار برد و سیستم فیلتراسیون استخرها را به دقت مورد بررسی قرار داد.

دکتر بحرانی بیان کرد: پرورش‌دهندگان نسبت به تهیه غذای میگوی مجوز دار اقدام کنند و مصرف غذای غیرمجاز و فاقد مجوز لازم به عنوان زنگ خطری برای شیوع بیماری تلقی می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: جابه‌جایی غذا بین مزارع پرورش و سایت‌ها، استفاده از دستگاه‌های سنجش پارامترهای آب و محیط قابل حمل آبزیان بین مزارع و سایت‌های مختلف پرورشی نیز از موارد عدم رعایت ضوابط قرنطینه‌ای و بهداشتی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به عوامل مستعدکننده بیماری گفت: وجود سخت‌پوستان در مزارع پرورش، تغذیه نامناسب به دلیل ناکافی بودن غذای مصرفی منجر به کاهش سطح ایمنی و متعاقب آن باعث ایجاد شرایط مساعد برای بروز بیماری خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه