کد خبر: ۳۰۱۲۲
 

صبح امروز 30 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی با نحوه نظارتهای شرعی وبهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه آشنا شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی قزوین با ذکر این خبر افزود: یکی از وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی، نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در کشتارگاههاست که در همین راستا روحانیون پس از آموزش های مربوطه به عنوان ناظر شرعی کشتارگاه بصورت تمام وقت در کشتارگاه حضور داشته و حلیت گوشت دام و طیور را در صورت احراز شرایط شرعی ذبح، تایید می نمایند.

«حجت الاسلام علی بهادری» افزود: براساس هماهنگی های به عمل آمده توسط حوزه علمیه قزوین، جمعی از اساتید و طلبه های حوزه علمیه قزوین صبح امروز با حضور در کشتارگاه دام از نزدیک در جریان نحوه نظارت های شرعی و بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه قرار گرفتند.

حجت الاسلام بهادری همچنین اخذ کد حلال در کشتارگاهها را برای صادرات گوشت دام و طیور به کشورهای مسلمان الزامی دانست و افزود: یکی از کشتارگاه های صنعتی دام قزوین در مراحل پایانی اخذ کد حلال می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه