کد خبر: ۲۹۸۹۴
 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مجهز به خط ۰۲ مشکلات مرغداران این استان برطرف می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «بهرام خانی» با اشاره به کاهش قیمت مرغ اظهار داشت: کاهش قیمت مرغ به عنوان یکی از مشکلات مرغداران با افزایش مازاد تولید رخ داده است که برای جلوگیری از ادامه این روند با دامپزشکی و اتحادیه‌های مربوطه برای مدیریت جوجه‌ریزی جلساتی برگزار شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مازاد تولید هشت تا 10 تن مرغ در هر سال خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه مجهز به خط 02 واقع در شهرستان صحنه می‌توان مرغ مازاد استان را صادر و از کاهش قیمت مرغ جلوگیری کرد با توجه به اینکه این کشتارگاه در نیمه نخست امسال افتتاح می‌شود.

خانی از احداث دومین کشتارگاه صنعتی مجهز به خط 02 در کرمانشاه خبر داد و افزود: با ظرفیت‌های مناسب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی کشتارگاه دوم نیز با هزینه 20 میلیارد ریالی برای صادرات مرغ احداث می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: کاهش قیمت مرغ در طول چند ماه گذشته تنها مختص به استان کرمانشاه نبود بلکه مرغداران دیگر استان‌ها نیز با مشکل کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

خانی بر کاهش تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی تأکید کرد و افزود: تعدادی از مرغداری‌های استان کرمانشاه بر خلاف این موضوع تعداد دوره‌ها را رعایت نمی‌کنند که با توجه به شرایط کنونی در هر سال دو تا سه دوره جوجه‌ریزی کافی است.

وی فراهم شدن بستر صادرات مرغ از استان کرمانشاه را زمینه‌ای برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ دانست و خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی کشتارگاه مجهز به خط 02 می‌توان مرغ مازاد تولیدی را به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر کرد.

خانی با اشاره به اینکه مرغداران در هر دوره با 10 تا 20 درصد تلفات مواجه هستند اظهار کرد: این مشکل به دلیل بی مدیریتی مجموعه و عدم واکسیناسیون به موقع طیور بوده و با وجود بیماری فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه تاکنون گزارشی از این بیماری در استان کرمانشاه ثبت نشده است.
 
 
نظر شما
ادامه