کد خبر: ۲۹۷۸

حکیم مهر -  ارتباط با حیوانات،‌ غیر از فواید تغذیه‌ای، منافع تحولی زادی در طول تاریخ حیات بشر برای اجداد ما داشته است. از ساخت ابزار و تجهیزات گرفته تا پیشرفت زبان و روش‌های برقراری ارتباط با دیگران.

اغلب انسان‌ها با حیوانات با محبت رفتار می‌کنند و به نظر می‌رسد که این هم یکی از ویژگی های منحصر به فرد انسان است. ما اغلب در طبیعت نمی‌بینیم که حیوانات گونه‌های مختلف از هم مراقبت کنند یا به هم غذا بدهند. در حالی که انسان‌ها دوست دارند به حیوانات غذا بدهند و از آن‌ها نگهداری کنند. 

شاید شما هم افراد بی‌خانمانی را دیده باشید که حیوان خانگی دارند!‌ یا افرادی را دیده باشید که در شرایط وخیم و بحرانی باز حیوان خود را رها نمی‌کنند، ‌این علاقه و این گرایش در انسان به چه دلیلی وجود دارد و آیا مربوط به عصر حاضر است؟

در حقیقت دانشمندان بر این باورند که این رفتار انسان به حیوانات، ریشه در نیازهای تحولی اجداد ما دارد و خیلی خیلی قدیمی،‌عمیق و ریشه‌ای است. در واقع اجداد ما میلیون‌ها سال پیش متوجه شدند که ارتباط داشتن با حیوانات، ‌علاوه بر فواید تغدیه‌ای و محافظتی، فواید فراوان دیگری هم دارد. برای مثال، بعد از این که انسان‌ها یاد گرفتند می‌توانند از گوشت حیوانات تغذیه کنند، رو به ساختن ابزارهای سنگی و فلزی برای شکار و بعد پخت غذا آوردند.

همچنین انسان‌ها با مشاهده گروه‌های حیوانات و نحوه تعامل آن‌ها یاد گرفتند که از نشانه‌ها برای برقراری ارتباط با هم استفاده کنند و نتیجه، زبان‌های گوناگونی است که الان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع بر اساس گزارش لایوساینس، ما به این دلیل به حیوانات علاقه نشان می‌دهیم، که تحول اجدادمان را به آن‌ها مدیونیم و بسیاری از چیزهایی را که داریم،‌ از رسیدگی و توجه به آن‌ها به دست آورده‌ایم.

نظر شما
ادامه