کد خبر: ۲۹۶۳۹
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یزد از جمله استان‌هایی است که از وجود بیماری سالک رنج می‌برد و متاسفانه هر سال بر آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدحسن لطفی» با تشریح بیماری و مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‌کند، اظهار داشت: یزد در زمینه بیماری‌های واگیردار با بیماری‌هایی از جمله سالک، تب مالت و ... دست و پنجه نرم می‌کند و متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری‌ها در حال افزایش است.

وی در مورد سالک بیان کرد: در سال ۹۴ به ازای هر هزار نفر، ۴۵ نفر دچار بیماری سالک شده‌اند در حالی که این آمار در سال ۹۳ کمتر از این میزان و حدود ۳۸.۵ درصد بوده است.

لطفی عنوان کرد: شهرستان‌های خاتم، بافق،‌ ابرکوه و یزد بیش از سایر شهرستان‌ها در معرض خطر این بیماری هستند و کانون سالک بیشتر در این شهرستانها شناسایی شده است.

وی یادآور شد: اقداماتی در مناطق پرخطر طی سال‌های گذشته انجام شده که از آن جمله می‌توان به نصب توری‌های رایگان، آموزش به مردم و ... اشاره کرد اما مقابله با این بیماری نیازمند راهکارهای جدی تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد بیماری تب مالت به عنوان یکی از بیماری‌های واگیردار و وضعیت آن در استان یزد عنوان کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است که به دلیل نبود نیرو و امکانات کافی، این بیماری به شکل تصاعدی در یزد افزایش یافته است.

لطفی ادامه داد: کانون این بیماری بیشتر در دو شهرستان اردکان و خاتم مشاهده شده است که امیدواریم با همکاری شبکه دامپزشکی و رعایت توصیه های پزشکی و بهداشتی از سوی مردم، شاهد توقف گسترش این بیماری در استان به ویژه شهرستان‌های اردکان و خاتم باشیم.

وی در مورد بیماریهای غیرواگیردار استان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر دیابت یکی از پرشمارترین بیماری‌های غیرواگیردار در استان یزد است که تنها راهکار توقف رشد آن، تحرک بدنی و تغییر روش‌های تغذیه است.
 
 
نظر شما
ادامه