کد خبر: ۲۹۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئيس شبكه دامپزشكي صومعه سرا از كشف و ضبط 120 كيلوگرم لاشه مرغ در يك خودرو پرايد در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدي بهروزي» اظهار كرد: با اهتمام پاسگاه انتظامي كسماء، 120 كيلو لاشه تلفات مرغ حين حمل و جابجايي كشف و ضبط شد.

وي با اشاره به اينكه راننده خودرو پرايد قصد داشت تلفات را در درون رودخانه رهاسازي كند، بيان داشت: با توجه به ممنوعيت حمل تلفات از مرغداري و لزوم امحاء تلفات در داخل مرغداري به روش سوزاندن و دفع در چاه، اقدام اين راننده جرم تلقي مي شود.

وي افزود: حمل تلفات و رهاسازي در طبيعت مي تواند به دليل ايجاد آلودگي زيست محيطي و اشاعه بيماري هاي طيور، به عنوان تهديد عليه بهداشت عمومي تلقي گردد.

رئيس شبكه دامپزشكي صومعه سرا اظهار داشت: موارد مشابه زيادي از رهاسازي تلفات مرغ در روستاهاي اين شهرستان مشاهده و مستند سازي شده بود ولي به دليل نيافتن افراد خاطي، امكان برخورد وجود نداشت.

پلمپ يك كشتارگاه مرغ در شهرستان صومعه سرا

رئيس شبكه دامپزشكي صومعه سرا همچنين از پلمپ خط توليد يك كشتارگاه صنعتي مرغ در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين كشتارگاه مرغ واقع در بخش تولمات، به دليل نقايص فني و بهداشتي پلمپ شده است.
بهروزي ادامه داد: اين كشتارگاه چند ماه قبل دچار نقايص فني و بهداشتي بود به نحويكه موجبات اعتراض مصرف كنندگان در بازار مصرف داخل و خارج از استان شده بود .

وي با اشاره به اينكه در بازرسي هاي انجام شده توسط كارشناسان دامپزشكي نواقصي شناسايي شده بود، اظهار داشت : اين نواقص شامل عدم راه اندازي اتاق سرد ، نقص پر كن و چيلر و عدم كاركرد مطلوب نيروي انساني بوده است.

بهروزي با اشاره به اين موضوع كه موارد به مديريت كشتارگاه تذكر و مديريت آن نسبت به رفع آنها تعهد كتبي داده بود، گفت: با گذشت موعد مقرر از زمان تعهد و عدم اجراي تعهدات و ادامه روند كار به صورت غيربهداشتي، كشتارگاه مذكور با دستور دادستاني تا اصلاح نواقص بهداشتي پلمپ شد.

وي اضافه كرد: نظارت بهداشتي بر توليد، استحصال و عرضه مواد خام دامي از جمله گوشت و مرغ جزو مهمترين وظايف دامپزشكي است.

شهرستان صومعه سرا واقع در غرب گيلان، با دارا بودن 172 واحد مرغداري فعال و چهار ميليون قطعه جوجه ريزي در هر دوره، مقام اول توليد مرغ در استان را دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
2
دیگه چقدر وضع این کشتارگاه خراب بوده که پلمپش کردند، خیلی از کشتارگاه ها در کشور باید پلمپ بشند.
نظر شما
ادامه