کد خبر: ۲۹۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون در استان با کمبود واکسن تب برفکی مواجه هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان با حضور در محل عبور و کوچ عشایری که از استان خوزستان به محل ییلاق خود برمی‌گردند وضعیت واکسیناسیون و بیماری تب برفکی و سلامت دام‌های آنها را از نزدیک بررسی نمود.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» پس از بازرسی دام‌ها و انجام بررسی‌ها گفت: خوشبختانه از تعداد 5 مورد گله گوسفندی که بررسی شد موردی از بیماری تب برفکی مشاهده نشدو دامداران نیز از خدمات ارائه شده ابراز رضایت داشتند.

وی افزود: اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر واکسیناسیون دام‌های سبک جهت بررسی وضعیت واکسیناسیون تب برفکی به صورت مستمر در حال بازدید و بررسی دام‌ها می‌باشند.

دکتر نجاتی افزود با توجه به گرم شدن هوا و واکسیناسیون‌های انجام شده بر علیه بیماری تب برفکی، میزان شیوع و کانون‌های درگیر آن رو به کاهش است.

دکتر نجاتی اظهار داشت: هم‌اکنون در استان با کمبود واکسن تب برفکی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: به منظور مقابله با بیماری تب برفکی تا اطلاع ثانوی هر گونه حمل و نقل دام بدون دریافت مجوز دامپزشکی ممنوع بوده  و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
از کرامات شیخ ما اینست
رطب را خورد و گفت شیرین است
یک سال هست کشور تو بحران کمبود واکسن تب برفکیه, تازه ایشان این رو کشف کرده اند, حتما با این مدیران بیماری کنترل خواهد شد
دکتر دامپزشک امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
ایشون که چندوقت پیش گفتن بیماری در استانشون کنترل شده و آماده واکسیناسیون استان های هم جوار هستن احتمالا بخش هایی از استانشون یادشون رفته بوده
نظر شما
ادامه