کد خبر: ۲۹۳۳

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر چندانی بر قیمت محصولات دامی نمی‌گذارد.

دکتر سیدمحسن دستور در نشست خبری در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: به علت اینکه در برخی از حوزه‌ها مانند دارویی، خوراک، سوخت و انرژی مقدار زیادی از یارانه‌ها در سال‌های گذشته به صورت مدون در بحث تولیدات دامی حذف شده، از این رو با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر چندانی در بخش تولیدات دامی نمی‌گذارد.
وی رقم یارانه تعلق گرفته از سوی دولت در بخش تولیدات دامی را در سال جاری 25 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تقاضای 25 میلیارد تومان دیگر به منظور بهبود این بخش به دولت ارائه شده که تاکنون تصویب نشده است.
دستور تاکید کرد: سیاست دولت بر این است که یارانه‌ها در بخش کشاورزی و دامپزشکی فعلا حذف نشود و از این رو تغییر قیمت‌ها در این بخش‌ها محسوس نیست.
وی افزود: در بخش مبارزه با عرضه و توزیع مرغ زنده در کشور به ویژه در استان کرمانشاه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که در این راستا در استان کرمانشاه با همت اداره کل دامپزشکی استان و حمایت مسئولان استان و نهادهای ذیربط اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که می‌توان گفت تقریبا عرضه مرغ زنده در کرمانشاه وجود ندارد و همه با بهره‌گیری از کشتارگاه‌های صنعتی اقدام به عرضه و توزیع مرغ می‌کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: در بحث رسیدگی و نظارت بر عرضه محصولات دامی از 2 میلیون و 400 هزار مورد بازدیدی که از مراکز عرضه محصولات داشته‌ایم حدود 124 هزار مورد برخورد و تذکر داشته‌ایم و حدود 5 هزار و 400 مورد ضبط پروانه و 10 ‌هزار و 500 مورد پرونده قضایی در این‌ خصوص به مراجع ذیربط فرستاده شده است.
وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین و تنظیم گوشت در ماه مبارک رمضان حدود 70 هزار تن گوشت سفید و قرمز که عمدتا به‌صورت منجمد است در چهار ماهه نخست وارد کرده‌ایم که مجوز واردات در ماه‌های آینده نیز اخذ شده و این روند ادامه دارد که در بحث تامین گوشت مردم مشکل خاصی وجود ندارد.
دستور افزود: با توجه به گرمی هوا و آلودگی‌هایی که در ماه‌های اخیر شیوع پیدا کرده، بر تولیدات دامی بسیار موثر و تاثیرگذار است که این عوارض گاهی به‌صورت بیماری‌های تنفسی بر دام‌ها تاثیر گذاشته و سبب تلفات دامی می‌شود.
وی همچنین درباره جلوگیری و کنترل بیماری تب برفکی نیز گفت: ما در این باره پیشنهادهایی به دولت برای ارائه تسهیلات برخورد با این بیماری ارائه کرده‌ایم که تاکنون به تصویب نرسیده است اما سازمان دامپزشکی در این خصوص پوشش کامل بیمه تب برفکی را از ابتدای خرداد ماه از طرف صندوق بیمه کشاورزان، کمک‌های جامع مانند ضد عفونی رایگان، واکسیناسیون رایگان را انجام داده است که این اقدامات همچنان تداوم دارد.

 

نظر شما
ادامه