کد خبر: ۲۹۲۶۷
 
با برگزاري اولين دوره آموزشي بيمه براي کارشناسان استاني سازمان نظام دامپزشکي، نخستين فاز اجرايي توافقنامه همکاري بين سازمان نظام دامپزشکي و شرکت سهامي بيمه ايران براي ارائه خدمات تخصصي بيمه تجاري در صنايع دام، طيور و آبزيان رسماً آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران، در اين دوره آموزشي که با هدف ايجاد امنيت در سرمايه‌گذاري و افزايش مشارکت بخش خصوصي در امر بيمه‌گزاري، در عرصه‌هاي توليدي دام،طيور و آبزيان کشور، ارتقاء بهره‌وري و کارآيي نيروي انساني متخصص اين حوزه و ايجاد جايگاه بيمه تجاري کشاورزي در حوزه دامپزشکي کشور، با حضور مسئوليني از صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکي و بيمه ايران و شرکت‌هاي خدمات بيمه‌اي تامين آوران صفري به عنوان مجري پروژه و شعبه بيمه تجاري کشاورزي در محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکي برگزار شد؛ کارشناسان نظام دامپزشکي 8 استان به عنوان استان‌هاي پايلوت براي ارائه خدمات بيمه‌اي با مفاهيم امور اجرايي بيمه و نحوه کار با سامانه ارائه اين خدمات آشنا شدند.

در ابتداي اين دوره آموزشي «قاضي زاهدي» مدير امور اداري سازمان نظام دامپزشکي ضمن عرض خيرمقدم و تبريک سال نو، ابراز اميدواري کرد که خروجي اين جلسه در ايجاد امنيت سرمايه‌گذاري در صنعت دام، طيور و آبزيان مؤثر واقع شود.

«دکتر طاهري» مديرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکي نيز در اين نشست، با برشمردن اهداف بيمه‌اي سازمان نظام دامپزشکي و تشريح سياست‌هاي اين سازمان در اجرايي کردن تفاهم نامه همکاري با بيمه ايران، شرکت خدمات بيمه‌اي تامين آوران صفري را با در نظر گرفتن گستردگي ارائه خدمات تخصصي در بخش کشاورزي و سوابق آن به عنوان مجري تأمين شرايط ارائه خدمات بيمه در سطح ملي معرفي نمود.

وي آغاز ارائه خدمات تخصصي بيمه تجاري کشاورزي در حوزه‌ دامپزشکي و صنايع دام، طيور و آبزيان براي نخستين بار در کشور توسط سازمان نظام دامپزشکي را نقطه عطفي در اين صنعت دانست.

در ادامه «باقري‌پور» سرپرست شعبه بيمه تجاري کشاورزي مباني آشنايي و آموزش کارشناسان را در سه فاز زماني برنامه با موضوعات: 1- ارائه اهداف و عملکرد امور بيمه در بخش کشاورزي 2- آشنايي با مفاد توافقنامه همکاري سازمان با شرکت بيمه ايران و خدمات قابل ارائه 3- آموزش فرايندهاي اجرايي بيمه به تفکيک ارائه نمود.

مسئول نرم افزار و راه اندازي سامانه بيمه تجاري کشاورزي نيز در ادامه اين نشست سامانه الکترونيک خدمات بيمه‌اي سراسري که امکان ايجاد آن توسط شرکت خدمات بيمه اي تامين آوران صفري فراهم گرديده را معرفي و آموزش اصول اوليه آشنايي با آن و ثبت بيمه نامه‌ها به صورت الکترونيک از طريق اين سامانه را به کارشناسان حاضر ارائه کرد.

شايان  ذکر است با توجه به سامانه ايجاد شده و مزايايي همچون کاهش زمان، افزايش سرعت عمل، کارآيي قابل توجه در ثبت اوليه مشخصات بيمه گزاران، ايجاد مستندات امور پرداخت حق بيمه ها و امکان دسترسي به گزارش هاي آماري، مالي و ... که بخشي از ويژه گي هاي بارز اين سامانه www.agribin.ir   مي باشند، بسياري از موراد مطرح و مشکلات حال حاضر در مسير ثبت بيمه نامه و امور مالي مربوط به آن مرتفع مي گردد.

گفتني است با امضاي تفاهم‌نامه شرکت سهامي بيمه ايران و سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران که در بهمن ماه سال گذشته به امضاي روساي دو طرف رسيد، ارائه خدمات تخصصي بيمه تجاري براي نخستين‌بار در بخش دام، طيور و آبزيان کشور امکان‌پذير شد.

 
 
نظر شما
ادامه